دولت کمک کند ٢ هزار واگن به مترو اضافه می‌کنیم

شهردار تهران گفت: برای اینکه سرفاصله قطارها به دو دقیقه نزدیک شود نیاز به افزودن دو هزار واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی تهران داریم.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی با تأکید بر عزم شهرداری برای افزودن دو هزار واگن به متروی تهران، اظهار کرد: برای اینکه سرفاصله قطارها به دو دقیقه نزدیک شود نیاز به افزودن دو هزار واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی داریم که تلاش می‌کنیم این واگن‌ها در شرکت واگن‌سازی تهران تولید شود.  

وی ادامه داد: شهرداری تهران هم اکنون دو قرارداد تولید واگن یکی به تعداد ۶۷۰ دستگاه و دیگری به تعداد ۳۵۰ دستگاه منعقد کرده است، اما در این زمینه مشکل تأمین اعتبار وجود دارد.

حناچی تصریح کرد: البته ما در شهرداری تلاش می‌کنیم تا با کمک دولت و تمام امکانات موجود در داخل کشور، این دو هزار واگن مورد نیاز را در کارخانه واگن‌سازی تهران تولید و وارد ناوگان حمل و نقل ریلی تهران کنیم.

شهردار تهران با اشاره به نحوه ساخت این واگن‌ها گفت: ساخت این واگن‌ها به صورت سی کی دی (CKD) است، البته بخشی از قطعات این واگن‌ها که عمدتاً قطعات الکترونیکی است، از خارج از کشور وارد می‌شود که همکاران ما در کارخانه واگن‌سازی تلاش می‌کنند آن‌ها را هم در داخل تولید کنند.

کد خبر 375550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.