مناسب‌ترین رنگ برای فصل بهار را بشناسید

شاید باورش سخت باشد، اما رنگ لباس بسیار مهم‌تر از مدل آن است و تأثیر بیشتری بر روی خود شخص و اطرافیان دارد. انتخاب درست رنگ‌ها برای پوششتان، باعث می‌شود که احساس بهتری داشته باشید و اعتماد نفستان برای حضور در جمع، بیشتر شود.

به گزارش ایمنا، جالب است بدانید که هر فصل، رنگ‌هایی متناسب با خود دارد که هارمونی بیشتری با محیط ایجاد می‌کنند و در چشم بیننده فریبنده ترهستند. اما مناسب‌ترین رنگ برای پوشش‌های بهاری را کارشناسان مربوطه، "صورتی " دانسته‌اند. در ادامه با خصوصیات این رنگ آشنا می‌شویم.

این صورتی جذاب

صورتی از ترکیب رنگ‌های سفید و قرمز حاصل می‌شود و بسته به میزان ترکیب این دو رنگ، طیفی از صورتی رز، گلبهی، صورتی چرک، صورتی پر رنگ و صورتی جیغ می‌سازد. مکمل آن رنگ سبز است و در دایره رنگ، در مقابل طیفی از رنگ سبز قرار می‌گیرد.

روانشناسی رنگ صورتی

رنگ صورتی نماد عشق بی قید و شرط، محبت و مهربانی، بخشش، امید و آرامش است. افرادی که صورتی را دوست دارند، دوست داشتنی، مهربان، سخاوتمند و بسیار حساس هستند. این افراد با وجود سن بالا، ظاهری جوان دارند و به همه عشق می‌ورزند و در برابر دیگران، احساس مسوولیت بالایی دارند. اگر صورتی رنگ مورد علاقه شماست، به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید و دوستان زیادی دارید. خوش بین هستید و همیشه جنبه مثبت مسائل را در نظر می‌گیرید.

رنگ صورتی باعث آرامش اعصاب شده و استرس، خشم و عصبانیت را از بین می‌برد. این رنگ با القای حس شادی، افسردگی را کاهش می‌دهد و شادی و نشاط بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

بهار، فصل شکوفه‌هاست، شکوفه رنگ صورتی را یادآوری می‌کند و بهترین هارمونی را با این فصل دارد.

صورتی را با کدام رنگ‌ها ترکیب کنیم

اول از همه باید بگوییم که بر خلاف باور عامیانه‌ای که وجود دارد، صورتی تنها یک رنگ زنانه نیست. یک پیراهن صورتی با شلوار کتان خاکستری، یک ترکیب ایده آل برای آقایان در این فصل است.

صورتی روشن در کنار رنگ‌های خنثی، تأثیر گذاری بالایی دارد. صورتی در کنار سفید، یک ترکیب جادویی می‌سازد. سفید به ترکیبات صورتی کمک می‌کند که جلوه بهتر و بیشتری داشته باشند. همچنین بهره گیری از طیف‌های روشن صورتی در کنار دیگر انواع صورتی با تنالیته های مختلف، می‌تواند بسیار دلفریب باشد.

صورتی و خاکستری نیز از آن ترکیب‌های همیشه زیباست که به ویژه برای آقایان بسیار کاربردی است. سیاه و صورتی هم ترکیبی شجاعانه، دراماتیک و هوشمندانه ایجاد می‌کند که بهتر است رنگ سیاه، در قسمت‌های کوچکی از پوشش استفاده شود.

ترکیب رنگ صورتی روشن با طیف رنگ‌های آبی نیز می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی ایجاد کند. آرامشی که از رنگ آبی دریافت می‌شود، در کنار لطافت و ملایمت صورتی روشن، تعادل و توازن ایده آلی ایجاد می‌کند.

بر اساس قانون اول ترکیب رنگ‌ها، یعنی رنگ‌های مکمل، طیف رنگ‌های صورتی در کنار تنالیته های رنگ سبز، ترکیبی جذاب و هیجان انگیز می‌سازند.

کد خبر 375540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.