سران مذاکره کننده برجام از مردم عذر خواهی کنند

سمیرم- خطیب نماز جمعه سمیرم گفت: سران مذاکره کننده که همه ذکرشان در مجالس برجام بود در میانه راه ماندند و خود نیز فهمیدند که به مذاکره با آمریکا امیدی نیست و باید از مردم عذر خواهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان ضمن تبریک فرارسیدن این ماه مبارک تصریح کرد: ماه رمضان موجب سعادت انسان ها می شود و این امر در اثر نگاه ویژه خداوند رقم می خورد.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به نزول کتب آسمانی انجیل و تورات در این ماه خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه دعا، نیایش، ذکر و روزه داری بوده و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان سمیرم در ادامه افزود: انسان از دو بخش جسم و روح تشکیل شده که هرکدام بدون دیگری کامل نبوده و باید برای سلامت هر دو تلاش کنیم.

خطیب نماز جمعه سمیرم متذکر شد: روزه، همچون سپری در برابر عذاب جهنم بوده و می تواند فشار آخرت بر انسان را کمتر و موجب نا امیدی شیطان شود.

روزه سلامت جسم و روح را به دنبال دارد

حجت الاسلام والمسلیم دهقانی با اشاره به نقش روزه در کنترل غرایز انسانی افزود: این واجب الهی با سرکوب برخی غرایز انسانی موجب پرورش روح انسان می شود و همچنین باعث می شود تا در ماه های غیر از رمضان نیز انسان بتواند در برابر برخی خواسته های نفسانی خود مقاومت کند.

امام جمعه سمیرم با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) افزود: روزه داری موجب صحت و سلامت انسان می شود و قدرت اراده انسان را تقویت می کند.

رمضان ماه طهارت انسان

خطیب نماز جمعه سمیرم با اشاره به این که ماه رمضان ماه طهارت جسم و روح انسان است افزود: انسان نیز پس از ۱۱ ماه غفلت نیازمند طهارت بوده که ماه رمضان ماه طهارت و تصفیه جان انسان از ناپاکی هاست.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در ماه رمضان بخشش و بخشندگی برای انسان راحت تر بوده و این از برکات این ماه مبارک است.

دهقانی قرائت قرآن را از برنامه های برگزار شده در این ماه برشمرد و عنوان کرد: در این ماه که ماه نزول قرآن است تنها معجزه باقی مانده از پیامبر اکرم (ص) را قرائت کنید و به معانی آن نیز توجه ویژه داشته باشید.

نگاه و لمس قرآن نیز ثواب دارد

امام جمعه شهرستان سمیرم در خطبه های نماز جمعه شهرستان با اشاره به معنادار بودن قرآن کریم و اهمیت توجه به آن افزود: نیاز جامعه بشری به آیات قرآن آشکار بوده و باید قاریان قرآن به نحوی قرائت را انجام دهند که پیام و مفهوم آن را نیز به گوش مستمعین برسانند.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: حتی نگاه کردن به آیات قرآن و کلام خداوند و لمس کتاب قرآن نیز ثواب داشته و مساجد، حسینیه ها و مدارس باید پایگاه های نورانی تلاوت قرآن باشند.

قرآن و استکبار ستیزی

دهقانی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در جمع حوزویان افزود: قرآن با استکبار و ظلم مقابله دارد و هرگز در برابر ظلم کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به صحبت دشمنان نظام در رابطه با دین گریزی مردم در ایران افزود: دشمنان اسلام و انقلاب بدانند که حضور مردم در جماعات، اعتکاف، و مراسم های  مذهبی نشان از پایبندی آن‌ها به اسلام است و مشکلات جامعه و اقتصادی نمی تواند در باور و اعتقادات مردم خدشه ای وارد کند.

امام جمعه سمیرم گلایه مندی مردم در برخی موضوعات کشور را حق دانست و گفت: برخی موضوعات موجب نارضایتی و گله مندی مردم است اما اینها هیچ تاثیری در تضعیف دین مردم ندارد.

آمریکا و اروپا در عهد شکنی یک‌دستند

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان سمیرم با اشاره به موضوع برجام متذکر شد: عهدشکنی آمریکا در این رابطه با همکاری اروپا است و نباید به آن‌ها اعتماد کنیم.

دهقانی افرود: رهبر انقلاب در همان روزهای ابتدایی برجام آمریکا را عهد شکن سابق دانستند و به این موضوع خوش بین نبودند.

وی خاطر نشان کرد: سران مذاکره کننده که همه ذکرشان در مجالس، برجام بود در میانه راه ماندند و خود نیز فهمیدند که به مذاکره با آمریکا امیدی نیست و باید از مردم عذر خواهی کنند.

به گزارش ایمنا، مردم ولایی شهرستان سمیرم در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان با راهپیمایی خود اقدام خصمانه آمریکا را محکوم کردند.

کد خبر 375527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.