این گیاه درد دندان را تسکین می‎دهد

ترخون، گیاهی است که در میان یونانیان باستان به عنوان تسکین‎دهنده درد دندان و در قرون وسطی به عنوان پادزهری برای مارگزیدگی استفاده می‌شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، این گیاه از خانواده گلهای آفتابگردان و بومی مناطق گرم و آفتابی است که سردی هوا هیچ مشکلی در روند رشد آن به وجود نمیآورد. برگهای باریک و بلند ترخون، سرشار از کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، فسفر، فیبر، منگنز، ویتامینهای A و و همچنین دارای خواص آنتیاکسیدانی و ضدالتهابی است. در این گزارش شما را با خواص جادویی این گیاه برای سلامت بدن آشنا می‌کنیم.

سلامت دهان و دندان

وجود عناصری همچون کلسیم و فسفر باعث می‌شود گیاه ترخون مانند یک مسکن طبیعی برای درد دندان عمل ‎کند. این گیاه که باعث تقویت دندان‏‌ها و لثه‌ها می‌شود، دارای خواص ضدعفونیکننده است و باکتری‎های دهان را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه نقش موثری در رفع بوی بد دهان دارد. جویدن برگ‏‌های تازه ترخون با کاهش ایجاد پلاک روی دندان‎ها از سوراخ‎شدگی و پوسیدگی آن‎ها جلوگیری می‌کند.

ضد روماتسیم و پوکی استخوان

وجود مقادیر بالای آنتی‎اکسیدان و خواص ضدالتهابی قوی در ترخون باعث بهبود جریان گردش خون در بدن می‌شود و نقش بسزایی در دفع اسید اوریک و درنتیجه سم‎زدایی بدن دارد. همچنین وجود منیزیم در این گیاه، عضلات را آزاد می‌کند و از گرفتگی ماهیچه‎ها پیشگیری می‌کند. کلسیم و فسفر ترخون نیز در تقویت استخوان‌ها و کاستن خطر پوکی استخوان بسیار مؤثر است.

بهبود گردش خون و سلامت قلب

ترخون، محرک سیستم گردش خون است و با خواص ضدالتهابی خود مانع از آسیبدیدگی رگ‏‌ها میشود. همچنین مصرف آن از تجمع پلاکتها و  ایجاد لخته خون جلوگیری میکند و نقش اساسی در پیشگیری از سکته مغزی و حمله قلبی دارد. آهن موجود در ترخون نیز به تولید گلبولهای قرمز کمک میکند و در پیشگیری از کمخونی مؤثر است.

تقویت اعصاب و بهبود حافظه

ترخون یک آرامبخش قوی است که در کاهش اضطراب و استرس موثر است. این گیاه بی‎خوابی را درمان می‌کند. وجود مقادیر بالای ویتامین‎های B6 و B12 در آن باعث می‌شود عملکرد عصب‎های مغزی بهبود یافته؛ خطر ابتلا به بیماری‎های زوال عقل کاهش یابد.

کد خبر 375511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.