دام مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم در ماه رمضان

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از فعالیت برخی از مجرمان سایبری برای کلاهبردرای از مردم مردم در ماه مبارک رمضان با شیوه ترغیب کاربران به همکاری در امور خیریه و کمک به خانواده های کم بضاعضت خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ  سید مصطفی مرتضوی گفت: با شروع  ماه مبارک رمضان برخی افراد شیاد و سود جو با طراحی سایت های تبلیغاتی یا کانال و گروه هایی در  شبکه های اجتماعی  اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه و کمک به خانواده های کم بضاعت کرده و از این طریق اطلاعات کارت های بانکی کاربران را سرقت و سپس نسبت به تخلیه موجودی حساب های آنان می کنند .

وی افزود: کلاهبرداران با سوء استفاده از نام مؤسسات خیریه و کمک به خانواده های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق شبکه های اجتماعی و درج تبلیغات فریبنده در سایت ها با معرفی خود بعنوان عضوی از مؤسسه با فریب شهروندان درخواست کمک های نقدی می کنند.

این مقام انتظامی افزود: معمولا شگرد مجرمان در این روش هدایت کاربران به درگاه‌های بانکی اما جعلی است که پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیّر در این صفحه ، مجرم با دسترسی به حساب اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب در این گونه ایام با شگردهای خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با ارائه شماره‌های عابر بانک و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هیچ گاه به کانال ها وگروه‌هایی که در شبکه های اجتماعی برای کمک مالی به مؤسسات خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت می کنند اطمینان نکنند و مراقب ترفند افراد سودجو و کلاهبردار باشند و هدایای خود را به اماکن معتبر هدیه کنند.

کد خبر 375494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.