هدف ترامپ تحریک ایران برای کنش نظامی است

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایالات متحده آماده برخورد نظامی با جمهوری اسلامی ایران است اما ترامپ و مشاورین وی هیچ گاه این اشتباه را مرتکب نمی شوند که خودشان آغاز گر یک جنگ در منطقه غرب آسیا باشند.

مرتضی منشادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آرایش آمریکا در برابر ایران از هر زمان دیگری نظامی تر است، اظهار کرد: ایالات متحده آماده برخورد نظامی با جمهوری اسلامی ایران است، اما ترامپ و مشاورین وی هیچ گاه این اشتباه را مرتکب نمی شوند که خودشان آغاز گر یک جنگ در منطقه خاورمیانه باشند.

وی افزود: ترامپ تحت تاثیر مشاوره هایی که با بولتون و نتانیاهو داشته است قصد دارد ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریک کند تا علیه آمریکا اقدام نظامی کنند و چهره جمهوری اسلامی ایران را در جهان زیر سوال ببرد. تحریک اعراب حاشیه خلیج فارس نیز یکی دیگر از اهداف نظامی ترامپ به نمایندگی از آمریکا در منطقه است، زیرا ترساندن اعراب حاشیه خلیج فارس از ایران رابطه مستقیم با افزایش خرید سلاح و تجهیزات از آمریکا دارد.

 عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه تامین امنیت اسراییل اولویت اصلی آمریکا و متحدانش در منطقه محسوب می شود، خاطر نشان کرد: در حقیقت هیچ چیز برای آمریکا از تامین امنیت اسراییل در غرب آسیا مهم تر نیست و ایران در نگاه آمریکا خطری بسیار بزرگ برای امنیت اسراییل محسوب می شود و ماندگاری سردمداران رژیم ایالات متحده در جایگاهشان بستگی به وضعیت تامین منافع اسراییل در غرب آسیا دارد.

منشادی ادامه داد: مهم ترین هدف ایالات متحده از فشار های جدید اقتصادی و سیاسی بر ایران، ایجاد جنگ روانی و اقتصادی داخل مرز های ایران است، زیرا آمریکا می داند که مردم ایران این روزها به شدت به بررسی اخبار و واکنش های ایالات متحده می پردازند و رفتار های آمریکا در عرصه سیاست بین الملل به نوعی معیار تغییرات اقتصادی و اجتماعی در ایران شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده در ماه های اخیر به صورت دقیق به رصد نیروهای نظامی در ایران پرداخته اند، از این رو ترامپ می خواهد با تحریک برخی از نهاد های اطلاعاتی و امنیتی ایران، نام ایران را به عنوان آغاز گر تنش های نظامی در دنیا مطرح کند؛ لذا لازم است تا همه نیروهای داخلی به خصوص نیروهای نظامی و امنیتی، همچون گذشته تحت یک فرماندهی واحد هوشمندانه عمل کنند و هیچ نقطه ضعفی در برابر دشمن از خود بروز ندهند.

عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: ایالات متحده با خروج از برجام و اروپا با ماندن در برجام، همه راه ها را از ایران گرفته اند، زیرا اگر ایران از برجام خارج شود کشورهای اروپایی نیز به آمریکا می پیوندند و در صورتی که ایران در برجام بماند نیز منفعتی نصیب جمهوری اسلامی نخواهد شد. دولت باید در همه زمینه ها به خصوص در زمینه ارتباط با اروپا هوشمندانه و با بصیرت عمل کند تا خدای ناکرده با اقدامات ناصحیح، شرایط زندگی مردم را بدتر نکند.

کد خبر 375472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.