آمریکا به دنبال درآمدزایی از طریق تنش نظامی با ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: هر گونه تنش نظامی میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی صورت بگیرد درآمد زایی آمریکا از طریق فروش سلاح و تجهیزات به کشور های حاشیه خلیج فارس چندین برابر می شود و آمریکا دنبال همین درآمد زایی هنگفت و عظیم است.

احمدرضا نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاریخچه اقدامات ایالات متحده آمریکا علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران اظهار کرد: آمریکا همواره تلاش می کند تا ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد و نظام انقلاب اسلامی را به سمت و سویی که خودش می خواهد ببرد و منافع اقتصادی ایالات متحده را از این طریق تامین کند.

وی افزود: اتاق فکر سیاست آمریکایی ها هر روز خواب تازه ای برای تغییرات اساسی در ایران می بیند و یک روز با ترور و یک روز با جنگ قصد دارد تا ایران را از مسیرش منحرف کند. آمریکایی ها وقتی ترور و جنگ را در مقابله با ایران کارساز ندیدند از روش جدید خودشان در دنیای سیاست یعنی اعمال تحریم های اقتصادی استفاده کردند تا بتوانند ایران را از لحاظ اقتصادی فلج کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تا زمانی که تغییر رژیم در ایران صورت نگیرد ایالات متحده دست از تحریم نخواهد کشید خاطر نشان کرد: تحریم های جدید آمریکا در ادامه روند تحریم های این کشور علیه ایران در چهار دهه اخیر بوده است و مشاورینی همچون بولتون و پمپئو در کنار ترامپ سعی می کنند تا شرایط را برای جمهوری اسلامی سخت تر کنند.

نصرتی ادامه داد: خروج ایران از ان پی تی یا برجام معقول به نظر نمی رسد زیرا جمهوری اسلامی ایران نباید در شرایط کنونی آغازگر پذیرش یک هجمه از سمت ایالات متحده باشد و باید توجه کنیم که هدف اصلی ایالات متحده از فشار اقتصادی بر ایران، خروج جمهوری اسلامی از برجام یا در نهایت ان پی تی است و البته مسئولان جمهوری اسلامی در این زمینه هوشمندانه عمل کرده اند زیرا متوجه شده اند که خروج از برجام یا ان پی تی به صلاح کشور و وضعیت اقتصادی نیست.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف ایالات متحده از ایجاد فشار اقتصادی و سیاسی بر حکومت جمهوری اسلامی ایران وادار کردن ما به واکنش نظامی به اقدامات سیاسی آمریکاست و اگر هر گونه تنش نظامی میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی صورت بگیرد درآمد زایی آمریکا از طریق فروش سلاح و تجهیزات به کشور های حاشیه خلیج فارس چندین برابر می شود و آمریکا دنبال همین درآمد زایی هنگفت و عظیم است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: فارغ از اتفاقات اقتصادی خوبی که برای ایالات متحده در تنش نظامی با ایران می افتد، جهان نیز نگاه دیگری به ایران پیدا خواهد کرد و بی شک واکنش های سیاسی منفی دیگران یکی پس از دیگری شامل حال جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

کد خبر 375467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.