ویزیت رایگان ۲۰ پزشک در مناطق محروم لنجان

لنجان - فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی لنجان گفت: ۲۰ نفر از پزشکان در قالب طرح "شهید رهنمون" برای ارایه خدمات درمانی به مناطق محروم این شهرستان اعزام شده‌اند.

اسماعیل مرادیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از لنجان، اظهار کرد: بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ براساس تدابیر مقام معظم رهبری برای شکوفایی استعدادهای جوانان تشکیل شد و با تلاش‌های انجام شده از سوی این نهاد، گام‌های موثری در جهت محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی روستاها، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و افزایش توان فنی و تجربی آنان برداشته شد.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی این شهرستان با استفاده از اعضای ۱۲۰ پایگاه بسیج شهرستان، اقداماتی همچون شناسایی بیش از ۱۰۰ خانواده محروم و نیازمند در ۴۰ منطقه و برنامه‌ریزی برای کمک به آن‌ها را انجام داده است.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی لنجان گفت: امسال با استفاده از ۱۴ گروه جهادی شناسنامه‌دار لنجان در بیش از ۲۰ نقطه این شهرستان و خارج از استان، فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی انجام شده است.

مرادیان با بیان اینکه با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی استان پروژه‌های لایروبی شش رشته قنات در چرمهین و ساخت خانه عالم انجام شده است، یادآور شد: ساخت و مرمت دو استخر ذخیره آب کشاورزی، ساخت و مرمت ۱۰ باب منزل مسکونی در شهرهای چرمهین، چمگردان، سده لنجان، ورنامخواست، روستاهای جعفرآباد، کچوئیه و بیستجان از دیگر اقدامات این نهاد بوده است 

وی گفت: با استفاده از ۲۰ نفر از پزشکان عمومی، طرح ویزیت رایگان برای ۴۰۰ نفر و توزیع رایگان دارو بین ۱۵۰ نفر از نیازمندان را در قالب طرح "شهید دکتر رهنمون" در مناطق محروم انجام شده است.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی لنجان تصریح کرد: در سال گذشته در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری،گلخانه، صنایع تبدیلی، صنایع‌دستی، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ خوراکی و... بالغ بر سه میلیارد و یکصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد و زمینه اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵۰ نفر بصورت غیرمستقیم فراهم شد.

مرادیان با بیان اینکه بسیج سازندگی لنجان با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی برای اشتغالزایی در روستاها و کاستن از آمار مهاجرت به شهرها تلاش می‌کند، گفت: در سال گذشته دوره‌های آموزشی متعددی برای بیش از ۸۰۰ نفر در عرصه‌های مختلف برگزار و با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برای این افراد مدارک فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

کد خبر 375446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.