پیشنهاد استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای رفع موانع برجام

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، معتقد است: در صورت اذن رهبری و تایید شورای عالی امنیت ملی می‌توان مجموعه مذاکراتی را با آمریکا از طریق دیپلماسی پارلمانی جهت رفع مشکلات برجامی دنبال کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، احمد مازنی، در خصوص موضع‌گیری جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا در مدت اخیر، گفت: جمهوری اسلامی به نحوی مسئله را مدیریت کرد که منفعت کشور و مردم تامین شود، ما از سویی با رئیس جمهوری در کشور آمریکا طرف هستیم که رفتارش منطقی نیست و به قواعد بین الملل پایبند نیست، از سوی دیگر هم برخی در کشور آمریکا با سیاست ترامپ همراه نیستند، اما گروهی تحت عنوان گروه (B) وجود دارند که از منافقین حمایت می‌کنند و جان بولتون هر روز توییت‌های توخالی منتشر می‌کند، اما با همه این حال ما نباید تحت تاثیر آنها قرار بگیریم.

پیشنهاد برقراری روابط پارلمانی با عناصر معقول در مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران ضمن اتخاذ تصمیم کنونی می تواند با عناصر معقول و منطقی که در کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا هستند، روابط پارلمانی برقرار کند، البته با اجازه مقام معظم رهبری و بررسی عمیق این ایده در شورای عالی امنیت ملی می‌توانیم منافع مردم ایران را در قالب دیپلماسی پارلمانی تامین کنیم.

مردم صبوری کنند

وی افزود: اتحادیه اروپا و مجالس اروپایی هم روابط خوبی با مجلس ایران دارند که ما از این ظرفیت هم می‌توانیم استفاده کنیم، همچنین با کشورهای شرقی مانند چین، کره جنوبی و هند و روسیه می‌توانیم تعامل قوی‌تری داشته باشیم. مردم باید صبوری به خرج دهند زیرا در پیچ تاریخی خاص قرار گرفتیم.

مازنی با تاکید بر اینکه مسئولان جمهوری اسلامی در تلاشند تا روابط به خشونت کشیده نشود، گفت: مقامات جمهوری اسلامی به دنبال تامین منافع ملت ایران و حفظ عزت ملت ایران است و ایران در شرایط کنونی به دنبال خروج از برجام نیست لذا این نوع مباحث انحرافی است که پرداختن به آن به نفع ما نیست.

برقراری روابط پارلمانی به کمک کشورهای حافظ منافع ایران و آمریکا

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به کمک کشورهای حافظ منافع ایران و آمریکا مانند سوئیس و الجزایر می‌تواند به دنبال برقراری روابط پارلمانی با آمریکا باشد، همچنین از ظرفیت کشورهایی مانند عراق، چین، هند و روسیه که رابطه خوب با ما و آمریکا دارند، می‌توانیم بهره ببریم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما به خود اعتماد داریم و همانگونه که طی مدت زمان مشخص توانستیم با کشورهای بزرگ دنیا مذاکره کنیم، هم‌ اکنون هم می‌توانیم در این مسیر گام برداریم، در شرایط کنونی هم که خط تماس بین دولت‌ها بسته است می‌توان راه بین مجالس را باز کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این مسائل منافاتی با آمادگی و تقویت حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ندارد، ما باید تلاش کنیم تا ضمن آمادگی برای جهاد، مناسباتمان را با گفت‌وگو و از طریق دیپلماسی فرهنگی و عمومی حل کنیم، راه دیپلماسی پارلمانی نیز باز است.

کد خبر 375440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.