درب مساجد برای فعالیت‌های فرهنگی باز شود

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه امروزه آنطور که باید از ظرفیت مساجد شهر اصفهان بهره‌برداری نمی‌شود گفت: در مساجد تنها برای اقامه نماز باز می‌شود در حالی که باید نسبت به انجام برنامه‌های فرهنگی در مساجد برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، فریده روشن در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان که با حضور تشکل‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی این منطقه برگزار شد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی فعلی نیاز به ایجاد وحدت و همدلی، بیش از گذشته در جامعه احساس می‌شود اظهار کرد: برای حل مشکلات موجود نیازمند همکاری و همگرایی همه شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه آمار آسیب‌هایی مانند کودکان کار، روسپیگری و اعتیاد در شهر اصفهان رو به افزایش است ادامه داد: برای درمان این زخم‌های اجتماعی نیاز به تقویت سرمایه‌های اجتماعی است و باید برای این امر برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امروز رسالت شهرداری تنها نظافت شهر و توسعه عمرانی نیست افزود: شهرداری امروز رسالتی بالاتر نسبت به تقویت منابع انسانی شهر دارد.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی اجازه فراهم کردن ملزومات بسیاری نیازهای شهروندان را نمی‌دهد اضافه کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم حداکثر بهره برداری را از ظرفیت موجود داشته باشیم.

روشن با بیان اینکه دولت‌ها تنها در صورت استفاده از سرمایه‌های اجتماعی عملکرد مثبتی خواهند داشت ادامه داد: سلامت روان و افزایش کیفیت زندگی شهروندان در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است که همه نهادها باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروزه آنطور که باید از ظرفیت مساجد شهر اصفهان بهره برداری نمی‌شود اضافه کرد: در مساجد تنها برای اقامه نماز باز می‌شود و این در حالی است که باید نسبت به انجام برنامه‌های فرهنگی در مساجد برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشیم تا حس تعلق در بین افراد جامعه و به ویژه جوانان در این زمینه ایجاد شود.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران در کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در اصفهان نقش بسزایی داشته است اضافه کرد: اصفهان روز به روز بزرگتر و آسیب‌های آن نیز بیشتر می‌شود، از این رو ضروری است که امروز به فکر کاهش آسیب‌های فعلی باشیم چرا که فردا خیلی دیر است.

وی در خصوص مشارکت زنان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تصریح کرد: زنان باید در امور و برنامه‌های مربوط به خودشان نقش موثرتری داشته باشند و برنامه‌ریزی برای آموزش زنان و فرهنگسازی برای آن‌ها در دستور کار مسئولان فرهنگی و اجتماعی مناطق شهرداری قرار گیرد.

شهرداری قصد تصدی‌گری در امور فرهنگی و اجتماعی را  ندارد

همچنین حمید شهبازی، مدیرمنطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در این جلسه با بیان اینکه نقش جوانان و بانوان در حوزه فرهنگی نباید نادیده گرفته شود اظهار کرد: نمی‌خواهیم در این زمینه سلیقه‌ای عمل کنیم و از این رو سعی داریم با مشورت سمن‌های فعال در این منطقه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری قصد تصدی‌گری در امور فرهنگی و اجتماعی را ندارد افزود: سعی داریم در این زمینه تسهیلگر و یاری دهنده کنشگران اجتماعی و فرهنگی باشیم.

مدیرمنطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی کافی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در منطقه ۱۰ وجود دارد گفت: دراین زمینه تنها نیازمند همگرایی بین این سرمایه‌ها هستیم تا از هر گونه موازی‌کاری بکاهیم.

وی اعتبارات حوزه فرهنگی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان را ۵.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سه میلیارد تومان از این اعتبار در بخش ساخت و ساز فضاها و مابقی در بخش برنامه‌ها و رخدادهای فرهنگی هزینه خواهد شد.

کد خبر 375432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.