کارت هوشمند برای تمام شهروندان صادر می‌شود/اجرای برنامه‌های ویژه ماه رمضان

شهردار اصفهان با بیان اینکه به زودی کارت‌های منزلت شهروندی از رده خارج خواهد شد، گفت: شهرداری اصفهان در صدد صدور کارت هوشمند برای تمام شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهارکرد: شهرداری اصفهان به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و ورزشی را برای شهروندان برگزار می‌کند.

وی افزود: برخی از برنامه‌ها از جمله مسابقات «جام مولای عرشیان» برای آقایان و مسابقات «بانوی قدسیان» ویژه بانوان درسال‌های گذشته نیز برگزار می‌شد، اما امسال در تمام رده‌های سنی با کیفیت بهتر برگزار خواهد شد. هم چنین چندین برنامه ورزشی برای جانبازان و معلولان تدارک دیده شده و در دست اقدام است.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «چلچراغ» گفت: نشست‌های چلچراغ از ابتدای ماه مبارک رمضان شامل برنامه‌های تربیتی، اخلاقی و برنامه‌های مربوط به رفتارهای اجتماعی آغاز شده که بی‌شک با اجرای این برنامه‌ها و استفاده عموم شهروندان فضای معنوی خوبی در شهر حاکم خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر آماده‌سازی فضای شهر اصفهان برای ماه رمضان، تصریح کرد: فضای شهر اصفهان با تلاش‌ نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری با انجام اقداماتی همچون شست و شوی معابر شهر، نظافت اطراف مکانهای برگزاری مراسم‌های مذهبی آماده شده همچنین آذین‌بندی و نصب بنرهای ویژه این ماه انجام و شهر آماده شده تا ماه مبارک رمضان به خوبی سپری شود، البته امیدواریم تمام شهروندان با نهایت همکاری، خادمان خود در شهرداری را همراهی کنند.

وی گفت: رعایت حال افرادی که به عنوان مسافر به شهر اصفهان سفر می‌کنند نیز پیش‌بینی شده تا ضمن رعایت شئونات اسلامی و مسایل مربوطه بتوانند در شهر به خوبی رفت وآمد داشته باشند.

بار سنگین آبادانی و زیبایی شهر بر دوش کارگران شهرداری

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های شهرداری اصفهان برای کارگران خود، تصریح کرد: امسال اقدام جدید شهرداری برگزاری ویژه برنامه شاد و مفرح برای کارگران شهرداری و خانواده آنها طی پنج شب متوالی در شهر رویاها بود، زیرا بار سنگین آبادانی و زیبایی شهر بر دوش کارگران شهرداری است.

وی ادامه داد: پنج شب برگزاری جشن برای کارگران شهرداری اصفهان یک تجربه بسیار خوب بود و خوشحالیم کارگران همراه با خانواده خود در محیط شهر رویاها حضور یافتند و از اجرای برنامه‌ها لذت بردند و البته ابراز خرسندی آنها بالاترین تشویق برای مدیریت شهری بود.

نوروزی تاکید کرد: بی‌شک در سال‌های آینده این برنامه‌ها با کیفیت بهتر و رفع نقصان‌های احتمالی اجرا خواهیم کرد تا کارگران بتوانند همراه با خانواده خود از امکانات خوب بهره‌مند شوند.

وی به کارگران شهرداری خسته نباشید گفت و به آنها قول داد امکانات لازم فراهم شود تا آنها نیز بتوانند همراه با خانواده خود از این مکان‌ها و  امکانات آن استفاده کنند.

حذف تردد خودروهای سنگین در شهر با احداث حلقه حفاظتی

شهردار اصفهان در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان که از تردد خودروهای سنگین به ویژه تانکرهای سوخت‌رسان از خیابان دو طبقه امام خمینی که باعث ایجاد آسیب به این پل می‌شود، گلایه داشت، گفت: در طراحی اینگونه پل‌ها به گونه‌ای اقدام می‌شود که تردد اینگونه وسایل نقلیه آسیبی به پل‌ها وارد نکند، اما تردد خودروهای سنگین در طولانی مدت باعث آسیب به پل‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: رانندگان خودروهای سنگین که به عنوان مثال قصد حرکت به سمت شهر شیراز را دارند، نباید از این مسیر استفاده کنند بلکه باید از کمربندی شهر نجف آباد به سمت اتوبان ذوب‌آهن حرکت کنند از این رو لازم است پلیس راهور در ابن باره اعمال قانون کرده و از تردد این خودروها در خیابان‌های شهر ممانعت کند.

نوروزی با بیان اینکه احداث جاده فرزانگان یکی از پروژه‌های مهم شهر است، گفت: پس از بهره‌برداری از این پروژه، دیگر خودروهای سنگین وارد معابر شهر نخواهند شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های حلقه حفاظتی شهر اصفهان، تصریح کرد: دو پل بزرگ این حلقه از جمله تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی و مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح نصف جهان در مجاورت کارخانه قند است تا حلقه حفاظتی شهر که ۵۰ کیلومتر آن در محدوده شهر واقع شده و مابقی در سایر شهرهای مجاور قرار گرفته و در مجموع ۷۶ کیلومتر طول دارد، اجازه تردد خودروهای سنگین را به داخل شهر ندهد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری سهم خود در احداث حلقه حفاظتی شهر را آغاز کرده تا خودروهای سنگین امکان ورود به داخل شهر را نداشته باشند، البته رانندگان این خودروها نیز با احداث رینگ تمایلی به تردد در خیابان های شهر به لحاظ وجود ترافیک سنگین و اتلاق وقت و احتمال خطر تصادف نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری اصفهان تکمیل حلقه حفاظتی شهر است، گفت: احداث جاده از جاده مجاور سیتی‌سنتر آغاز، تعریض جاده انجام و از پل اشکاوند تا کارخانه قند تعریض جاده و از پل نصف جهان تا جاده فرودگاه آزادسازی های سنگین انجام خواهد شد که امیدواریم مالکان پلاک‌های در مسیر در انجام فرایند آزادسازی با شهرداری همکاری کنند.

نوروزی تصریح کرد: ادامه حلقه حفاظتی شهر از جاده فرودگاه به سمت جاده فرزانگان است که در این جاده فعالیت به صورت دو شیفت فعالیت در حال انجام است، در ادامه باید از قسمت حریم دولت آباد ساخته شود و به سمت خورزوق و شهر ابریشم برود، اگر این اتفاق محقق شود، شهر اصفهان از بسیاری حوادث محافظت خواهد شد.

وی با اشاره به خرابی تعدادی از پل‌های مکانیزه شهر از جمله پل مکانیزه بزرگراه چمران رو به روی خیابان آل محمد، اظهار کرد: در گذشته نگهداری پل های مکانیزه بر عهده بخش خصوصی بود، اما در حال حاضر شهرداری نگهداری آنها را خود بر عهده گرفته است، تلاش می کنیم مشکلات آنها برطرف شود، البته بخش زیادی انجام شده، اما گاهی نیاز به قطعات داریم که به دلیل شرایط تحریم برای تامین قطعات با مشکلاتی مواجه هستیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: باید نواقص پل‌های مکانیزه شهر رفع شود تا شهروندانی که امکان حرکت از پل‌های معمولی را ندارند، برای رفت و آمد مشکل نداشته باشند.

صدور کارت‌های هوشمند تا دو ماه آینده

وی با اشاره به تعیین تکلیف صدور کارت منزلت شهروندی که مورد سؤال یکی از شهروندان اصفهانی بود، گفت: گروه هدف کارت منزلت بازنشستگان و برخی دیگر از گروه‌ها بود که این افراد از کارت‌های منزلت هنگام استفاده از اتوبوس و مراکز تفریحی استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر سامانه مربوطه در حال تغییر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در صدد صدور کارت هوشمند برای تمام شهروندان است تا رفتار مردم کنترل شود، وقتی شهروندی این کارت را در اختیار داشته باشد و از محل‌های مربوط به زباله استفاده کند یعنی زباله را در جای خود قرار دهند، کارت هوشمند می‌تواند این اقدام را ثبت کند، هنگام تفکیک پسماند یا استفاده از مترو و اتوبوس از کارت هوشمند استفاده می‌شود و نشان می‌دهد تا چه حد شهروندان از این امکانات درست استفاده می‌کنند همچنین با استفاده از کارت هوشمند شهرداران مناطق می‌توانند همه موارد را کنترل کنند، البته رفتارهای درست شهروندان مورد تشویق قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارت‌های منزلت شهروندی از رده خارج خواهد شد، افزود: به زودی فراخوان اعلام تا شهروندان در سامانه مربوطه ثبت نام کنند و تا دو ماه آینده کارت‌های هوشمند صادر می‌شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: کاربری کارت‌های هوشمند مورد استفاده عموم همچنین افرادی که در گذشته کارت منزلت در اختیار داشتند، خواهد بود و این کارت‌ها می‌تواند به رفع مسایل ترافیک، کاهش آلودگی، روان سازی رفت و آمدها در معابر شهر کمک کند.

تسهیلات ویژه برای فعالیت بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی

وی با بیان اینکه امسال شهرداری اصفهان ۱۰ میلیارد تومان به خودمالکان و شرکت‌های فعال بخش خصوصی اتوبوسرانی کمک کرده و تراکنش‌ها را تا ۲۰ درصد کاهش داده است، افزود: این موضوع به این معنا است که در گذشته وقتی مسافر کرایه خود را پرداخت می‌کرد، پول تا ۴۸ ساعت در حساب شرکت اتوبوسرانی می‌ماند و پس از آن ۷۰ درصد به حساب شرکت یا مالک پرداخت می‌شد و بقیه برای پرداخت بدهی‌ها و وام‌ها باقی می‌ماند، در حالی که امسال برای کمک به این بخش ۷۰ درصد واریزها به حساب شرکت یا خودمالکان را به ۹۰ درصد افزایش دادیم و تنها پنج درصد به حساب اتوبوسرانی واریز می‌شود تا حساب‌های خود را با بخش خصوصی تسویه کند و پنج درصد نیز برای اصفهان کارت باقی خواهد ماند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر شرایط برای فعالیت بخش خصوصی اتوبوسرانی مساعد شده که با گزارش پخش شده از سیمای اصفهان بسیار تفاوت دارد، از این رو مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان باید در فرصت مناسب توضیحات کامل را برای شهروندان ارایه کند.

کد خبر 375428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.