۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
سحری موز بخورید!

خوردن سحری بخش مهم روزه‌داری است چرا که حذف آن منجر به افت قند خون، کاهش توان کاری و تمرکز افراد در طول روز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که در ایام روزه‌داری بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را برای انجام فعالیت‌های روزانه در وعده غذایی سحری دریافت می‌کند رعایت اصول مناسب تغذیه‌ای در این وعده بسیار اهمیت دارد. بنابراین لازم است روزه داران مصرف غذاهای حاوی فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده را در وعده سحری خود بگنجانند، زیرا این خوراکی‌ها دیر هضم هستند و باعث می‌شود فرد دیرتر احساس گرسنگی کند.

همچنین توصیه می‌شود مصرف حبوبات، میوه‌ها و سبزی‌ها جایگزین نان سفید، برنج، قند، مربا و خوراکی‌هایی از این قبیل شود. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین بالا نظیر گوشت سفید، مرغ، ماهی، سویا، تخم‌مرغ و لبنیات در وعده سحری می‌تواند نقش مؤثری در کاهش و تأخیر افت قند خون داشته باشد.

موز از میوه‌هایی است که دارای میزان بالای پتاسیم، فیبر، کربوهیدرات و همچنین حاوی ترکیباتی برای افزایش هورمون شادی در بدن است که انرژی بیشتری برای روزه‌داران فراهم می‌کند؛ بنابراین مصرف آن برای وعده سحری بسیار مناسب است.

برای پیشگیری از احساس عطش توصیه می‌شود روزه داران از نوشیدن چای پررنگ، نوشابه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرهیز کنند، زیرا مصرف کافئین تعداد نیاز به دفع ادرار  و حجم آن را افزایش می‌دهد. بنابراین باعث از دست رفتن مواد معدنی بدن می‌شود و بدن را با بی‌آبی مواجه می‌کند و خود عاملی برای ایجاد تشنگی است.

موضوع قابل توجه اینکه مصرف زیاد خوراکی در هر یک از وعده‌های غذایی ماه رمضان دلیلی برای به تعویق انداختن احساس گرسنگی نیست چرا که بدن ساز و کار خود را دارد و پرخوری تنها عاملی برای به خطر انداختن سلامتی بدن است و کمکی به احساس سیری نمی‌کند.

کد خبر 375426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.