۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
۱۰۰ مغازه در بازار تبریز سوخت

مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز از آسیب دیدن حدود ۱۰۰ مغازه به دنبال آتش‌سوزی چند ساعت گذشته در این بازار تاریخی و جهانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین اسماعیلی سنگری اظهار کرد: هنوز علت دقیق مشخص نیست، خوشبختانه کسی نیز در محل نبوده که آسیب جانی به دنبال داشته باشد، برای بررسی دقیق‌تر نیاز به زمان بیشتری داریم تا کارشناسان آتش‌نشانی بررسی‌های کاملی را انجام دهند.

وی با بیان این‌که این آتش سوزی بعد از اذان شب گذشته - چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت - شروع شده است، اضافه کرد: آتش ساعت سه و نیم – چهار بامداد مهار شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز با بیان این که آتش‌سوزی رخ داده در همان محلی اتفاق افتاده که ۱۰ سال قبل نیز آتش‌سوزی اتفاق افتاده است، گفت: متأسفانه حدود ۱۰۰ مغازه در این آتش‌سوزی آسیب دیده‌اند.

اطفاء حریق طی ۵ ساعت

همچنین محمد قلیزاده، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت  ۲۲:۱۵  دقیقه مورخه ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۸ ، با گزارش مشاهده دود و آتش از بام بازار تبریز از سوی شهروندان به سامانه ۱۲۵ ، آتش نشانان به محل حادثه اعزام و به اجرای عملیات اطفاء حریق پرداختند.

وی ادامه داد: تیم های عملیاتی بلافاصله پس از حضور در محل حادثه و مشاهده دود و آتش شدید ضمن تقسیم بندی گروهای عملیاتی به تیم های مهار ، کنترل و اطفاء به اجرای عملیات اطفاء حریق این حادثه پرداختند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: تیم های عملیاتی با استقرار در پشت بام و اطراف محل ، آتش سوزی را  تحت کنترل قرار داده و از سرایت آن به سرای های همجوار پیشگیری کردند. تیم های دیگر نیز ضمن رعایت همین اصول عملیاتی ،  عملیات اطفاء را به سرعت و ایثارگرانه در پیش گرفتند که خوشبختانه پس از حدود ۵ساعت تلاش مداوم، این آتش سوزی به مرحله اطفاء کامل رسید.

وی وجود دود غلیظ ، حرارت شدید و تجمع مردم و بازاریان در داخل بازار تبریز را از جمله مشکلات عملیات اطفائی این حادثه عنوان کرد و از شهروندان در خواست کرد: به هنگام بروز حوادث اینچنینی مسیر و محل را برای تیم های عملیاتی ترک کنند تا تیم های امدادی به سهولت بتوانند به تسریع عملیاتی بپردازند.

قلیزاده افزود: خوشبختانه آسیب و صدمات جدی به آتش نشانان وارد نشده و تنها تعدادی دچار دودزدگی و آسیب های جزئی شده بود که تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود: دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده به مغازه ها، از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز به وقوع حریق مشابه در بازار ایکی قاپیلار  در ۱۳ آبان ۱۳۸۸ اشاره کرد و افزود: تیم های عملیاتی در عملیات اطفاء حریق رشادت و جان فشانی ویژه ای از خود نشانان داده و همین حادثه که ۱۰ سال پیش رخ داده و در حدود دو روز به طول انجامیده بود ، امروز در عرض پنج ساعت به طور کامل اطفاء کردند.

کد خبر 375414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.