۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
نکات ایمنی برای نصب کولرهای آبی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نکات ایمنی مورد نیاز برای نصب کولرهای آبی را تشریح کرد.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ایام تابستان خانواده‌ها نسبت به سرویس کولر اقدام می‌کنند اظهار کرد: برخی خانواده‌ها خودشان نسبت به سرویس کردن کولر اقدام می‌کنند که به دلیل فنی‌کار نبودن آن‌ها خطراتی مانند احتمال برق گرفتگی و نشت آب از روی پشت بام را همراه دارد.

وی با بیان اینکه نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط افراد متخصص انجام شود افزود: باید مسیر انشعاب برق و سیستم سیم کشی کولر کنترل شود. نصب فیوز نیز ضروری است تا در زمان بروز حادثه احتمالی برق را قطع کند ضمن اینکه باید همه این تجهیزات استاندارد باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه باید برای کاهش مصرف انرژی از وسایل کم مصرف استفاده شود ادامه داد: هر قدر بار کمتری برای مصرف بر کنتور وارد شود احتمال خطر کمتر است.

وی با بیان اینکه باید از ریختن آب با استفاده از پارچ و یا شیلنگ بر روی کولر خودداری شود اضافه کرد: این اقدام صد در صد احتمال برق گرفتگی را دنبال دارد چرا که بر روی موتور و یا جعبه تقسیم برق پاشیده می‌شود.

کاوه آهنگران با بیان اینکه در هنگام تعویض پوشال‌های کولر باید نسبت به جانمایی درست آنها توجه شود ادامه داد: در صورت خارج شدن پوشال از پنجره کولر احتمال نشت آب به سمت بیرون و یا داخل کولر هست که این امر امکان برق گرفتگی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه نصب سیم ارت کولر برای حفظ جان شهروندان امری ضروری است اضافه کرد: همچنین استفاده از "کلید محافظ جان ( آرسی‌سی‌بی)" در مدار الکتریکی کل منزل امری الزامی است تا در صورت هر گونه حادثه احتمالی برق خود به خود قطع ‌شود.

کد خبر 375412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.