۱۴۰ هزار هکتار سکونتگاه‌ بافت فرسوده در کشور وجود دارد

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری وسعت سکونتگاه‌های بافت فرسوده کشور را ۱۴۰ هزار هکتار برآورد کرد و گفت: تاکنون ۱۳ درصد از این میزان بازآفرینی شده که بخش عمده آن در یک دهه گذشته بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد پژمان اظهار کرد: پنج میلیون و۷۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در ۵۴۳ شهر کشور شناسایی شده که در حال بازآفرینی است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری را ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای این کار به مشارکت جدی سرمایه گذاران خصوصی و مالکان واحدهای فرسوده نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از در دستور کار قرار گرفتن عملیات بازآفرینی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم و فرسوده در سطح کشور طی سال جاری خبر داد و افزود: امسال با تشکیل هیئت‌های بازآفرینی محلی عملیات بازسازی رونق خواهد گرفت.

پژمان تعداد محله‌های دارای سکونتگاه‌های سست، غیرمقاوم و نیازمند به بازآفرینی را دو هزار و ۷۰۰ محله دانست و گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از بافت فرسوده شهری در ۱۸ شهر چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

وی از تشکیل هیئت اجرایی بازآفرینی شهری در استان‌های کشور طی سال‌ جاری خبر داد و گفت: نخستین هیئت اجرایی بازآفرینی کشور متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، شهردار مرکز استان و مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: هدف تشکیل هیئت‌های اجرایی بازآفرینی شهری استان‌ها، راهبری اجرای برنامه بازآفرینی محله‌های هدف، کاهش بروکراسی اداری و تسریع در اجرای برنامه‌های بازآفرینی است.

کد خبر 375409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.