آغاز طرح ویژه رفع سد معبر صنوف همزمان با ماه رمضان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ویژه رفع سد معبر صنوف در اصفهان اجرا می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طرح ویژه رفع سد معبر صنوف با همکاری اتحادیه‌های صنفی، گشت‌زنی‌های مشترکی همراه با بازرسان اتحادیه‌ها، بازرسان اماکن و نیروهای آموزش دیده شهرداری، پلیس راهور و نیروی انتظامی انجام و نسبت به رفع تخلفات شهری صنوف به ویژه سدمعبر اقدام و با مستندسازی روند تخلفات بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی برای سد معبر نکردن در معابر و پیاده‌روها در اولویت قرار گرفته است افزود: کسبه‌ای که حقوق شهروندان را رعایت کنند تشویق و با کسبه‌ای که به اخطارها توجه نمی‌کنند و همچنان اصرار بر انجام تخلف سد معبر دارند بر اساس موارد قانونی برخورد و از سوی دستگاه قضایی تخلف آنها پیگیری می‌شود.  

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای رفع معضل سد معبر در نقاط مختلف شهر، فرهنگسازی و آموزش شهروندی انجام شده و تا کنون نتایج مثبتی داشته است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان زمان مشخصی را برای پایان مشکل سد معبر تعیین کرد چرا که برای ریشه‌کنی این معضل باید شهرداری، ‌شهروندان و اصناف در کنار یکدیگر قرار بگیرند و همکاری و مساعدت کنند.

محمدحسینی گفت: تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ضمن اینکه استفاده از فضای معابر عمومی برای کسب را ممنوع اعلام کرده است شهرداری را نیز موظف به رفع سد معبر کرده است، از این رو شهروندان باید نسبت به سد معبر واکنش داشته باشند و برای رفع آن احساس مسئولیت کنند.

وی رویکرد مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان را پیشگیری، فرهنگسازی و افزایش سطح آگاهی مردم همچنین تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف دانست و ادامه داد: اگر فرهنگ احترام به حقوق شهروندان و ایجاد معابر بدون سد در شهر حاکم شود بدون تردید اصفهان شهری بدون این تخلف خواهد شد. ‌

کد خبر 375407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.