آغاز تکمیل مدارس شرق اصفهان بعد از ماه رمضان

مدیرکل نوسازی، تجهیز و بهسازی مدارس استان اصفهان گفت: با وجود آنکه تورم و نوسانات باعث استقبال کم پیمانکاران شده است، اما تکمیل پروژه‌های شرق اصفهان پس از ماه رمضان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی میربد شامگاه چهارشنبه در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان با  بیان اینکه توزیع اعتبارات را براساس نیاز و تعداد دانش‌آموزان انجام می‌دهیم، اظهار کرد: در نوسازی مدارس، سن سازه، مصالح به کار رفته در آن و مقطع و پایه تحصیلی دانش‌آموزان دارای اهمیت است و پس از آنکه آموزش و پرورش منطقه، مدارس دارای اولویت خود را معرفی کرد، سازمان نوسازی و بهسازی مدارس طبق ان اولویت‌ها اقدام به فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس تخریبی که ایمتی و جان دانش‌آموزان را به خطر اندازد، خط قرمز ما خواهد بود، افزود: ساختمان مدارسی که بالای ۳۰ سال از عمر آن‌ها گذشته باید بررسی شوند اما لزوما سن بالای بناها به این معنا نیست که آن‌ها باید تخریب شوند از طرفی ساختمان‌هایی با عمر ۱۵ سال نیز وجود دارند که به دلیل فرونشست زمین امکان استفاده از آن‌ها نیست.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و بهسازی مدارس استان اصفهان هدف این سازمان را برچیده شدن بخاری نفتی در کل مدارس استان از ابتدای مهرماه امسال دانست و تصریح کرد: اکنون در شرق اصفهان بالای ۶۵ درصد و در کل اصفهان ۶۷ درصد مدارس از لحاظ سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز هستند که این میزان در چهار سال گذشته ۲۴ درصد بود.

وی با بیان اینکه در بهارستان هشت محیط آموزشی جدید ایجاد شده اما تکاپوی جمعیتی آن بیش از ظرفیت آموزشی ایجاد شده است، ادامه داد: مدارس بهارستان توسط شرکت عمران بهارستان تجهیز  و تکمیل می‌شود که در این زمینه این شرکت مشکلات حقوقی پیدا کرده بود

میربد سیاست سازمان نوسازی را اتمام پروژه‌های نیمه تمام در مناطق معرفی و خاطرنشان کرد: با وجود آنکه تورم و نوسانات باعث استقبال کم پیمانکاران شده است اما تکمیل پروژه‌های شرق اصفهان پس از ماه رمضان آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در استان بیشترین ابلاغ اعتبارات موردی مربوط به شهرستان اصفهان بوده است یعنی نمایندگان به‌طور حضوری اعتبار آن را از سازمان نوسازی مدارس کشور  می‌گیرند.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و بهسازی مدارس استان اصفهان گفت: نیازها زیاد است اما مجبوریم در صرف هزینه‌ها اولویت بندی کنیم بنابراین شوراها در اولویت بندی‌ها باید به سازمان نوسازی کمک کنند.

وی اظهار کرد: از سال ۹۰ تاکنون بازنشستگی بدون جایگزین نیروهای انسانی سازمان بار سنگین نظارت بر مدارس استان را بر دوش سایر ناظران انداخته به‌طوری که ناظران هر  شهرستان باید بر تاسیسات ۱۰ شهرستان نظارت کند.

کد خبر 375396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.