وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش اصفهان بحرانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ما غیر از به کارگیری بازنشستگان و معاون دبیرها چاره دیگری برای تامین نیروی مورد نیاز خود نداریم چون تنها دستگاهی که می‌تواند از ظرفیت نیروهای بازنشسته خود استفاده کند آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی عصر امروز (چهارشنبه) در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش استان اصفهان کمبود نیروی انسانی است که می‌توان از آن با عنوان بحران نیروی انسانی یاد کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان اصفهان یکی از سه استان کشور است که با بحران نیروی انسانی مواجه است، افزود: ما غیر از به کارگیری بازنشستگان و معاون دبیرها چاره دیگری برای تامین نیروی مورد نیاز خود نداریم چون تنها دستگاهی که می‌تواند از ظرفیت نیروهای بازنشسته خود استفاده کند آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه ساماندهی نیروی انسانی در اصفهان از سه ماه پیش آغاز شده، تصریح کرد: روز گذشته با هماهنگی استاندار اصفهان شرایط نیروی انسانی آموزش و پرورش استان را با رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان امور استخدامی درمیان گذاشتیم.

وی ادامه داد: از نظر رییس سازمان امور استخدامی نیروهای پشتیبانی آموزش و پرورش معلم محسوب می‌شوند به همین دلیل او معتقد است چون ما ۵۲ هزار نیرو داریم، ۵۲ هزار معلم داشته و هیچ کسری نیرو در این زمینه نداریم.

اعتدادی با تاکید بر اینکه دولت به ما اجازه استخدام نیروی جدید را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۴ هزار نفر کسری نیروی انسانی داشتیم و امسال نزدیک به چهار هزار به این تعداد اضافه خواهد شد بنابراین در کمترین تعداد، بیش از ۱۵ هزار نفر در زمینه نیروی انسانی کمبود خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید برای ساماندهی نیروها به کمک آموزش و مرورش بیایند، ادامه داد: تنها راهکار درخصوص مدارسی که زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز دارند، تجمیع آن‌ها است تا بدین سبب بار مالی و مشکلات نیروی انسانی جبران شود.

کد خبر 375395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    0 0
    ایا امکان اینکه ازنیروهای تبصره 10ماده17سال97 مجلس دردیگراستانهابرای حل مشکل کمبودنیرودراموزش وپرورش استان اصفهان استفاده کرد .