به ما ربطی ندارد که پول نیست

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: آموزش و پرورش در قانون اساسی رایگان اعلام شده است بنابراین هزینه‌هایی که به خانواده‌ها تحمیل می‌شود را از طریق استانداری و شورای عالی استان‌ها باید پیگیری کنیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا عصر امروز (چهارشنبه) در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: تامین سرانه مدارس، تخصیص ایاب و ذهاب مناسب برای دانش آموزان روستایی و رسیدگی به وضعیت مدارس شبانه مهم‌ترین خواسته‌های شهرستان اصفهان در حیطه آموزش و پرورش است.

وی افزود: به ما ربطی ندارد که برای تامین هزینه مدارس پول نیست زیرا آموزش و پرورش در قانون اساسی رایگان اعلام شده است بنابراین هزینه‌هایی که به خانواده‌ها تحمیل می‌شود را از طریق استانداری و شورای عالی استان‌ها باید پیگیری کنیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: اقدامات خیرین مدرسه ساز قابل ستایش بوده و بار دیگر از آنان دعوت می‌کنیم که نهضت مدرسه سازی خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: وقتی در استان اصفهان بیش از ۱۵ هزار نفر کسری نیرو وجود دارد نباید سلیقه‌ای عمل شود زیرا هیچ دلیلی نمی‌بینیم استان ۲۰ درصد کمتر از نیاز خود معلم داشته باشد. 

شریعتی‌نیا اضافه کرد: تغییر کاربری و تجاری سازی قسمت‌هایی از محوطه‌های مدارس را از طریق راهکاری قانونی در کمیسیون ماده ۵ پیگیری خواهیم کرد تا بخشی از هزینه‌های مدارس از این طریق جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: شوراها باید همانگونه که از آموزش و پرورش توقع همکاری دارند، از هر راهی که می‌توانند در خصوص صدور پروانه‌ها به کمک این نهاد بیایند

کد خبر 375393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.