۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
دستیار جدید گوگل؛ سریع تر از همیشه

تیم مدیریت کمپانی گوگل در کنفرانس فناوری I/O اعلام کرده است که دستیار جدید گوگل نه تنها خدمات بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد بلکه قادر است خدمات جدیدتری مثل اجاره خودرو و منزل را به کاربران ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساندار پیچای رییس شرکت گوگل در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: این قابلیت جدید مانند سیستم رزرو موجود روی گوشی ها عمل خواهد کرد. یعنی کاربر به سادگی دستیار گوگل را باز کرده و برای رزرو خودرو به سادگی اعلام می کند که« برایم از وبسایت ایکس خودرویی رزرو کن». سپس دستیار گوگل هم وبسایت مذکور را باز کرده و فرم های مورد نیاز برای رزرو خودرو را پر می کند. بعد از آن هم از کاربر درخواست می شود که بعضی از جزئیات مثل تاریخ رزرو و نوع خودرو را تایید کند.

باید توجه داشت که در واقع در این پروسه تمام داده ها را دستیار گوگل وارد وبسایت می کند. پیچای نیز گفته است که این روند نیاز به انجام تغییرات از سمت کسب و کار آنلاین مورد نظر ندارد.

قابلیت داپلکس در فهم فرمان کاربر به مدل های پیچیده یادگیری ماشین وابسته است. به صورت عادی اجرای این الگوریتم ها روی یک دستگاه موبایل حدود ۱۰۰ گیگابایت حافظه و اتصال دائمی اینترنت نیاز دارد. پیچای در این باره در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: «اینطور فرض کنید که انگار دیتا سنتر گوگل را در جیبتان قرار داده اید.»

همچنین این کمپانی اعلام کرده است که گوگل به یک ابتکار جدید در تکنیک های یادگیری ژرف دست یافته و توانسته این مدل های ۱۰۰ گیگابایتی را فقط در ۰.۵ گیگابایت بگنجاند. این مقدار به اندازه کافی کوچک هست که بشود آن را در دستگاه های موبایل جا داد تا بتوانند الگوریتم ها را به صورت محلی اجرا کنند. این روش همچنین تاخیر شبکه را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. بر اساس ادعای گوگل این سرویس آنقدر سریع است که روند ساده‌ای مثل فراخوانی دستیار گوگل را در نظرتان کند جلوه می‌دهد.

به گفته «اسکات هافمن» نایب رئیس بخش مهندسی، «نسل جدید دستیار گوگل» به قدری سریع است که به صورت آنی (real time) عمل می کند. در ادامه دمویی از این روند نشان داده شد که در آن یکی از کارکنان گوگل دستیار را فعال کرده و فرامین و درخواست‌هایی را پشت هم به آن ابلاغ کرد و این سیستم توانست بدون وقفه ای آن ها را انجام دهد. همچنین نمایشی از انجام تست های همزمان و جستجوی اطلاعات با استفاده از دستیار و بدون نیاز به عوض کردن صفحات مختلف نشان داده شد.

قابلیت جدید دیگری که دستیار گوگل به لطف ابزار «منتخب برای شما» خواهد داشت امکان شخصی سازی بر اساس نیاز هر کاربر است. طبق دمویی که هافمن نمایش داد، اگر پیشتر با دستیار گوگل به دنبال دستور غذای ایتالیایی گشته و حالا از آن پرسیده اید که برای شام چه بپزید، احتمالا دستیار به شما پخت یک غذای ایتالیایی را پیشنهاد خواهد داد. به گفته او نکته جالب این است که هر شخص نتیجه متفاوتی را مشاهده خواهد کرد.

این قابلیت هنگام عرضه اش در تابستان امسال روی نمایشگرهای هوشمند مثل Home Hub در دسترس خواهد بود. دستیار گوگل نسل جدید نیز قرار است کمی دیرتر روی گوشی های پیکسل قابل استفاده باشد.

کد خبر 375388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.