اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی تاثیر معکوس داشت

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی تاثیر معکوس داشت.

به گزارش ایمنا، غلامرضا تاجگردون با اشاره به بی اثر بودن  اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی بر سفره های مردم، گفت: یکی از ایرادات و چالش هایی که در زمان تنظیم بودجه سال ۹۸ با دولت داشتیم همین بحث اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین ارز کالاهای اساسی بود، اکثر نمایندگان براین باور بودند که اختصاص ۱۴ میلیارددلار به ارزش چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه اثر معکوس بر بازار و سفره مردم می گذارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تجربه اختصاص ارز به کالاهای اساسی در سال گذشته، ادامه داد: تاثیر منفی این اقدام را سال ۹۷ تجربه کردیم و ابتدای سال نیز شاهد بودیم این روش تاثیر معکوس بر بازار دارد و قیمت ها را افزایش می دهد.

اکثر نمایندگان براین باور بودند که اختصاص ۱۴ میلیارد دلار به ارزش چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی نه تنها مشکل را رفع نمی کند بلکه اثر معکوس بر بازار و سفره مردم می گذارد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم شورای اسلامی عنوان کرد: با این حال به دولت فرصت داده ایم که اگر نمی تواند بازار را کنترل کند با مکانیزم دیگری حتی شده به روش کوپن یا کارت الکترونیک اقدام و کالاهای مورد نیاز را به دست مردم برساند.

وی با اشاره به پیگیری کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای سامان بخشی به تامین کالاهای اساسی با قیمت ارزان تصریح کرد: اعضای کمیسیون اوایل خرداد ماه این بحث را با سازمان برنامه و بودجه در نشستی مشترک دنبال خواهند کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 375386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.