کودکان و جوانان بیشترین آسیب را در حوادث می‌بینند

معاون آموزش و فناوری جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: جوانان و کودکان بیشترین آسیب را در حوادث طبیعی و مصنوعی متحمل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر جلالیان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ با اشاره به اینکه آموزش کلید توسعه پایدار کشورها است، اظهار کرد: ایمنی از نگاه سازمان بین الملل به معنای میزان درجه ایمنی از خطر است، شهروندان باید خطرات اطراف خود را بشناسد و این اتفاق نیازمند شناخت خانواده و مسئولان است.

وی با بیان اینکه در وقوع سیل در کشور بسیاری از خانه‌ها بدون پیش‌بینی لازم در مسیر سیلاب ساخته شده بودند، گفت: این اتفاق به دلیل عدم اطلاعات و شناخت کافی اتفاق مردم و مسئولان اتفاق افتاد.

معاون آموزش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اصفهان تاکید کرد: باید تاب آوری مردم را افزایش داده و سطح آموزش ها و آمادگی در مخاطرات را نیز افزایش دهیم و رسانه ها زبان مردم اند و می توانند در این زمینه اطلاعات مردم را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: در حادثه سیل گرفتگی خوزستان به همراه تیم هلال احمر اصفهان و با حضور در منطقه و ارزیابی هایی که داشتیم ۲۱ شهرستان در منطقه خوزستان متاثر از سیل و آب گرفتگی و ۱۰۵ روستا هم دچار آب گرفتگی کامل بودند و ۶۶ روستا هم به صورت کلی و جزئی تخلیه شدند و تعداد چهار و ۶۰۰ واحد مسکونی آسیب دیدند و ۹۲ اردوگاه در منطقه خوزستان دایر شد.

جلالیان با اشاره به اینکه بیشترین افراد آسیب دیده در مخاطرات کودکان و حوانان هستند، افزود: این آسیب دیدگی به دلیل عدم اطلاعات کافی کودکان و نوجوانان است. آمار تلفات جاده‌ای و مرگ و میر حاکی از آن است که هر نیم ساعت یک نفر در جاده ها فوت و ۱۰ نفر هم مجروح می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی سرعت بالا را در رانندگی را باعث افزایش بروز این اتفاق می داند و کاهش سرعت ۴۰ درصد حوادث و مرگ و میر در جاده ها را کاهش می دهد و این اتفاق نیاز به تغییر فرهنگ و کسب آموزش های مردم دارد.

معاون آموزش و فناوری جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: درطرح ملی آمادگی در مخاطرات حدود سه هزار و ۷۶۱ نفر را آموزش دادیم که در مواقع بحرانی دچار سانحه و حادثه نشوند.

وی تصریح کرد: باید مدیریت بحران جامعه محور باشد و اگر جامعه به دنبال کاهش آسیب پذیری باشد این رخداد مهم در کشور اتفاق می افتد.

به گفته جلالیان؛ در اصفهان سطح آموزش نسبت به استان های دیگر بالا است و سال گذشته میزبان ۱۷ دوره کشوری بودیم و در سیل گرفتگی خوزستان استان اصفهان معین این استان انتخاب شد و پشنیبانی لازم را در امداد رسانی به حادثه دیدگان بر عهده داشت.

کد خبر 375358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.