در مواقع بحران هماهنگی لازم را نداریم

معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان با تاکید بر اینکه هنوز در مواقع بحران هماهنگی لازم بین دستگاه‌ای مختلف وجود ندارد،گفت: نیروهای استان حادثه دیده در هنگام بحران خودشان درگیر حادثه هستند و زمان مناسب برای برنامه‌ریزی و هماهنگی مدیریت بحران را ندارند و در این زمینه استان‌های پشتیبان نقش زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش کریمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ با اشاره به وضعیت امداد رسانی جمعیت هلال احمر اصفهان در مناطق سیل زده کشور اظهار کرد: در این ایام از استان اصفهان ۹ هزار و ۸۶۲ دستگاه چادر به استان‌های سیل زده کشور ارسال شد.

وی اضافه کرد: همچنین امدادگران استان اصفهان پنج هزار و ۲۳۰ تخته موکت،  ۱۲ هزارو ۲۷۰ تخته پتو و سبدهای غذایی یک ماهه که پشتیبانی یک خانواده چهارنفره را داشت به استان‌های سیل زده ارسال کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در مرکز کشور قرار دارد و هنگام وقوع حوادث و بحران پشتیبان سازمان امداد و نجات کشور است، افزود: از این رو انتظار از امدادگران این استان بالا است و باید همواره در حالت آماده باش باشند.

وی تاب آوری اجتماعی را از ضروریات مدیریت بحران دانست و ادامه داد: چنانچه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در این زمینه انجام شود با مشکلات کمتری در مواقع بحران رو به رو خواهیم بود.

کریمی با تاکید بر اینکه هنوز در مواقع بحران هماهنگی لازم بین دستگاه‌ای مختلف وجود ندارد، افزود: این اتفاق به این دلیل است که نیروهای استان حادثه دیده در هنگام بحران خودشان درگیر حادثه هستند و زمان مناسب برای  برنامه‌ریزی و هماهنگی مدیریت بحران را ندارند و در این زمینه استان‌های پشتیبان می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تأکید کرد: متأسفانه هنوز در استان‌های دیگر درمواقع بحرانی و مدیریت بحران درخصوص هماهنگی‌ها با چالش روبه‌رو هستیم.

کد خبر 375354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.