خانه‌های هلال در روستاها راه‌اندازی می‌شود

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: به منظور تسریع در عملیات امداد و نجات در حوادث، خانه‌ای هلال در روستاها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد هاشمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشستی با خبرنگاران ضمن تبریک هفته صلیب سرخ با بیان اینکه مردم استان اصفهان باوجودمشکلات اقتصادی در حوادث سیل اخیرمساعدت و همکاری لازم را با مردم مناطق سیل زده داشتند، اظهار کرد: فعال سازی و جمع آوری کمک‌های مردمی از روز پنجم فروردین ماه شروع شد و به مدت ۲۱ روز همه پایگاه‌ها در شهر و استان اصفهان جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی با ‌سمن‌های فعال برای جمع‌آوری کمک‌ها و ارائه آن در مناطق سیل زده در سیل اخیر اتفاق خوشایندی بود، افزود: امدادرسانی مناسب به سیل زدگان گلستان، تامین مایحتاج مورد نیاز سیل زدگان در پل دختر و اهواز نمونه بارز این همکاری بود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه ۹۰درصد اجناس و کمک‌های مردمی اصفهان برای مناطق سیل زده نو بود، ادامه داد: جمع آوری کمک‌ها با حضور ۷۰۰ نفر داوطلب به میزان ۱۳۵ هزار و ۸۰۰ کار داوطلبانه انجام شد.

وی با بیان اینکه ارزش کمک‌های غیر نقدی ارسال شده به مناطق سیل زده از استان اصفهان ۱۱۰ میلیارد ریال و کمک‌های نقدی نیز ۱۴ میلیارد ریال برآورد، اضافه کرد: ۵۶ درصد این کمک‌ها به خوزستان، ۴۳.۵ درصد به استان لرستان و مابقی به استان گلستان ارسال شده است و در استان اصفهان هم فریدون شهر از مناطق حادثه دیده بود که امدادرسانی لازم به مصدومان انجام شد.

هاشمی تصریح کرد: امسال در واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر واحد مسئولیت پذیری را فعال کردیم و در حوادث اخیر بنگاه‌های اقتصادی اقدامات اجتماعی را بسیار خوبی را انجام دادند، کمک‌ها از دو تا ۱۰۰ میلیون تومان بود و بعد از کمک‌های مردمی همکاری بنگاه‌های اقتصادی حائز اهمیت بالایی است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش بر این است که همکاری سمن‌ها را پررنگ‌تر کنیم، گفت: باتوانمندسازی ها در این زمینه سمن‌ها اقدامات موثری را در آینده در حوادث کشور ایفا می‌کنند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان تأکید کرد: ایجاد خانه‌های هلال اتفاق دیگری است که امسال در دستور کار قرار گرفته و با انعقاد تفاهم‌نامه با جمعیت هلال احمر کشور تشکیل خانه‌های هلال در روستاها فراهم می‌شود تا با توانمندسازی مردم و افزایش تاب‌آوری آن‌ها در حوادث بتوانیم اهداف رادر مواقع بحرانی پیش ببریم.

وی اضافه کرد: جایگاه کمک‌های مردمی در کل کشور حاکی از آن است که باتوجه به شرایط اقتصادی شاهد اتفاقات خوبی در بخش مساعدت مردم و کمک به سیل زدگان بودیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه می‌طلبد که با برنامه‌ریزی لازم کمک‌های مردم براساس نیاز منطقه باشد تا توزیع ناعادلانه‌ای اتفاق نیفتد، افزود: واحد جذب مشارکت‌های مردمی و سازمان دهی نیروها برای ارائه خدمات در موقع بحران و حوادث فعال بود و پشتیبانی نیروها و سازمان دهیان جی اوها در حوادث نیز بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی جمع آوری کمک‌های مردم در حوادث و مواقع بحرانی جمعیت هلال احمر کشور با همکاری کمیته امداد امام (ره) است و وظیفه هلال احمر اسکان اضطراری، امدادونجات و استقرار حادثه دیدگان در شرایط بحرانی است.

کد خبر 375351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.