اما و اگرهای مدیران کلانشهرها در بررسی سه پیش‌نویس

سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان به عنوان رییس کمیته حقوقی سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری کلانشهرهای کشور به منظور استفاده از نظرات کارشناسی و همچنین تجارب سازمان‌ها در سطح کشور اقدام به برگزاری نشست به صورت ویدئو کنفرانس کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه تخصصی مدیران عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کلانشهرها به صورت ویدئو کنفرانس به ‌منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه، افزایش تعاملات و اطلاعات مدیران کلانشهرها و استفاده از تکنولوژی‌های روز برگزار شد.

«محمد مجیری»، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در این نشست اظهار کرد: تهیه پیش‌نویس‌های دستورالعمل با موضوعات شیوه‌نامه طرح ایجاد بازار موقت خویش مالکی (مشارکتی) برای عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی و دستورالعمل الزامات، زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز و چگونگی نظارت بر فعالیت و بهره‌برداری از مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام زنده و همچنین دستورالعمل مراکز خرید و فروش خودروهای سبک و سنگین از جمله دستور جلسات نخستین ویدئو کنفرانس مدیران کلانشهرها بود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسه به صورت ویدئو کنفرانس به منظور صرفه‌جویی در وقت مدیران عامل سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کلانشهرهای کشور و کاهش هزینه‌ها انجام شد، افزود: باتوجه به اینکه برگزاری جلسات کشوری با هزینه‌ زیاد برگزار می‌شود و زمان زیادی از مدیران را به خود اختصاص می‌دهد خوشبختانه این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد تا در هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی شود.

قم: مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام زنده در شهر نداریم

علیرضا مظفری، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری قم با اشاره به اینکه شیوه نامه طرح ایجاد بازار موقت خویش مالکی را از قبل در دستور کار قرار دادیم، گفت: طبق دستورالعمل شورای شهر قیمت زمین به صورت منطقه‌ای اعلام و پس از موافقت مباحث ترافیکی، سد معبر و پارکینگ انجام و پس از این پروسه با سازه سبک به مدت یکسال موافقت می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام زنده در شهر قم نداریم مگر در مناسبت‌هایی همچون عید قربان و روز عاشورا که دام زنده برای قربانی کردن عرضه می‌شود، در این مراکز نماینده دامپزشکی و بهداشت حضور دارند و سلامت دام را تأیید می‌کنند.

مظفری گفت: دستورالعمل مراکز خرید و فروش خودروهای سبک و سنگین جمعه بازار خودرو برای رونق این صنعت پیش بینی شده در شهرک خودرو زمینی به مساحت ۳۳ هکتار وجود دارد که ۳۰۰ واحد آن به فروش رفته و در این بازار لوازم یدکی خودرو نیز ارائه می‌شود اما برای راه اندازی مراکز خریدوفروش خودروهای سنگین در شهر قم هنوز اقدامی انجام نشده است.

تبریز: درصدد راه‌اندازی بازار روز خودرو در منطقه شرق شهر هستیم

ابراهیم محمدی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری تبریز با اشاره به پیش نویس دستورالعمل شیوه‌نامه طرح ایجاد بازار موقت خویش مالکی برای عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی اظهار کرد: در این زمینه باید طرح پیشنهادی به وزارت کشور ارسال تا دستورالعمل نهایی صادر و ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: دستورالعمل زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز برای مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام زنده در مناسبت‌های ویژه عرضه دام با هماهنگی اداره بهداشت و دامپزشکی در چند نقطه شهر تبریز انجام می‌شود، اما احداث مراکز دائم به عهده اداره کل پشتیبانی امور دام است چراکه این موضوع با سلامت مردم سروکار دارد.

محمدی با اشاره به دستورالعمل مراکز خرید و فروش خودروهای سبک و سنگین در شهر تبریز گفت: بازار خودرو در قسمت غربی شهر در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع ایجاد شده که گنجایش۹۸۰ دستگاه خودرو را دارد و در آن علاوه بر خرید و فروش اصالت و تشخیص رنگ و تنظیم قولنامه انجام می‌شود.

وی افزود: درصدد راه‌اندازی بازار روز خودرو در منطقه شرق تبریز هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی این بازار را در زمینی به وسعت هشت هکتار احداث کنیم، در این راستا هماهنگی لازم با نیروی انتظامی و اتحادیه فروشندگان خودرو انجام شده است.

رشت: شش بازار خویش مالکی فعال است

محمدرضا نظری، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت گفت: در شهر رشت شش بازار خویش مالکی وجود دارد که با نظارت سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت فعالیت می کند.

وی ادامه داد: در ماده هشت آیین نامه اجرایی نظارت دامپزشکی قید شده که شهرداری‌ها و تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در امور مرتبط با دام همکاری داشته باشند و نقش تسهیل‌کننده ایفا کنند.

نظری خاطر نشان کرد: زمینی به وسعت هفت هکتار در نزدیکی منطقه آزاد انزلی در نظر گرفته شده تا این بازار احداث شود، اما در حال حاضر بازار یا مراکز خرید و فروش خودروهای سبک و سنگین نداریم.

زاهدان: میدانی برای کشتار دام نداریم

احمدحسین زهی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری زاهدان در ارتباط با دستورالعمل اول با دست فروشان و افرادی که تقاضای شغل دارند، گفت: قرارداد مشارکتی منعقد می‌شود و زمینی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا غرفه ایجاد شود، قراردادی که در این ارتباط منعقد می‌شود به شیوه مستأجر و موجر است.

وی ادامه داد: در ایامی همچون عید قربان و محرم مکان‌هایی خارج از محدوده شهر با همکاری اداره کل دامپزشکی مشخص می شود، البته کشتار دام در این مکان‌ها صورت نمی‌گیرد، اما شهرداری، میدانی برای این کار در اختیار ندارد.

زهی اظهار کرد: در بحث مراکز خرید و فروش خودروهای سبک و سنگین ورود پیدا کردیم و تنها محلی را به فعالان این بخش اجاره داده‌ایم.

شیراز: احداث مراکز خرید و فروش خودرو سبک و سنگین

محمدرسول عباسی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز نیز در این جلسه گفت: در شهر شیراز مراکز عرضه و ذبح دام وجود دارد و شهروندان با مراجعه به این مراکز و انتخاب دام، منتظر ذبح آن می‌مانند تا پس از این فرایند دام خود را به صورت تمیز شده تحویل بگیرند البته مرکزی با همکاری بخش خصوصی در خارج از حریم شهر احداث خواهیم کرد و مجوزهای لازم از سازمان جهادکشاورزی و صنعت و معدن و تجارت دریافت کرده‌ایم؛ خوشبختانه عملیات احداث این مرکز تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در خصوص دستورالعمل مراکز خرید و فروش خودروهای سبک و سنگین اظهار کرد: جمعه بازاری به مساحت پنج هکتار در مجاورت میدان مرکزی میوه و تره بار در اختیار بهره‌بردار قرار گرفته و با قراردادی یکساله مشغول کار شده است در این جمعه بازار خرید و فروش خودرو تشخیص رنگ و قولنامه انجام می‌شود.

عباسی ادامه داد: محل فعلی جمعه بازار خودرو پارکینگ میدان مرکزی میوه و تره‌بار است که در روزهای جمعه باتوجه به تعطیل بودن این میدان در اختیار فروشندگان خودرو قرار می‌گیرد. برای خودروهای سنگین سایت خرم شکوه به وسعت ۴۲ هکتار با مشارکت بخش خصوصی درحال احداث است که ۷۰درصد سهم آن را شهرداری و ۳۰ درصد سهم مربوط به مالک است.

تهران: نحوه سفارش دام اینترنتی می‌شود

سید سعید راد، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری تهران، گفت: باتوجه به اعتقادات مذهبی که در کشور وجود دارد ذبح دام در ایام مناسبتی رو به افزایش می رود به طوری که در تهران در طول یک سال یک میلیون رأس دام زنده مورد نیاز شهروندان است و این نیاز باعث شد که از دهه ۳۰، میدان کشتارگاه تهران تأسیس و پس از آن باتوجه به گسترده شدن فضاهای شهری تعداد ۳۵ کشتارگاه در تهران فعال شود، اما باتوجه به مشکلات اقتصادی در حال حاضر به چهار کشتارگاه در اطراف شهر رسیده است.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ شهرداری تهران اقدام به تأسیس سه مرکز ثابت عرضه بهداشتی دام کرد که پهنه های مختلف شهر را پوشش می دهد تا نیازهای شهروندان این شهر در مناسبت های مذهبی را تأمین کند، اما باتوجه به اینکه تعداد مراکز فعال غیرمجاز زیاد است درصدد تأسیس مراکز جدید عرضه بهداشتی دام هستیم تا تعداد این مراکز به هفت مرکز افزایش پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری تهران گفت: نمایندگان دامپزشکی در مراکز ثابت عرضه دام حضور دارند و بدون دریافت هزینه بهداشت و سلامت دام را کنترل می کنند البته نحوه سفارش به صورت حضوری و تلفنی انجام می‌شود و درآینده نزدیک سیستم اینترنتی به این شیوه اضافه خواهد شد.

راد تصریح کرد: در ایام خاص همچون عید قربان در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام زنده احداث می شود و حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار رأس دام در سطح این مناطق در ایام خاص ذبح می شود. نکته حائز اهمیت اینکه همه خدمات ارائه شده در این مراکز رایگان است و شهروندان تنها هزینه خرید دام را می‌پردازند.

کرمانشاه: بازار خرید و فروش خودروهای سنگین نداریم

فرهاد فرهودی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه درخصوص تهیه پیش نویس دستورالعمل با موضوعات شیوه نامه طرح ایجاد بازار موقت خویش مالکی (مشارکتی) برای عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی اظهار کرد: سال ۹۵ لایحه‌ای به شورای شهر کرمانشاه تقدیم شد که مساحت زمین‌های ۱۰ هزار متر به بالا سطح اشغال غرفه باید ۲۵درصد و پارکنیگ‌ها ۳۰درصد باشد چرا که اگر زمین برای مشارکت مرغوب نباشد نمی‌توان در آن فعالیتی انجام داد به همین دلیل از آنها به عنوان بازارچه محلی استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص دستورالعمل الزامات، زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز و چگونگی نظارت بر فعالیت و بهره‌برداری از مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام زنده خاطر نشان کرد: تمام تلاش این است که محل‌های سیار را در مناسبت‌های ویژه مذهبی فعال کنیم و اطلاع‌رسانی از فعالیت این محل‌ها از روش‌های مختلف انجام می‌شود و البته اگر مکان‌های غیرمجاز عرضه دام دایر شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد. از دوسال قبل کشتارگاه کرمانشاه زیرنظر سازمان میادین شهرداری کرمانشان قرار گرفته است و در این کشتارگاه هر دام سبک و سنگین پس از کشتار در مرحله پیش سرد قرار می گیرد تا عاری از هرنوع میکروب شود.

فرهودی در خصوص دستورالعمل مراکز خرید وفروش خودروهای سبک و سنگین در شهر کرمانشاه گفت: بازار خرید و فروش خودروهای سنگین وجود ندارد چون این اقدام مشاغل مزاحم محسوب می‌شود، اما برای خودروهای سبک تاکنون دو بازار خرید و فروش راه اندازی شده است.

مشهد: مراکزی برای عرضه دام در نقاط مختلف شهر ایجاد می‌شود

رضوی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد اظهار کرد: درسنوات قبل به موضوع ایجاد بازار موقت خویش مالکی ورود پیدا کردیم و زمینه حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و مشارکت باتوجه به شرایط سخت اقتصادی فراهم شده است البته مکان‌های موردنظر به جهت کاربری محل مورد بررسی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به دستورالعمل ایجاد بازار موقت خویش مالکی گفت: این دستورالعمل باید به نوعی تدوین شود که تمام بخش‌ها از جمله معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی از آن تبعیت کنند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه داد: در ارتباط با دستورالعمل زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز و بهره برداری از مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام زنده اعتقاد داریم به نوعی باید برنامه ریزی انجام شود که امکان ارسال دام زنده در نقاط مختلف شهر ممنوع شود چراکه شهروندانی که تقاضای دام زنده دارند باید به صورت حضوری به مراکز معتبر مراجعه کنند.

رضوی گفت: در ایام ویژه مناسبتی مراکزی برای عرضه دام در نقاط مختلف شهر ایجاد می شود و البته در مجاورت آن محل‌هایی برای کشتار دام در مقیاس کوچک متعلق به یک خیریه درنظر گرفته می‌شود این جایگاه پس از عید قربان جمع آوری می‌شود افرادی که دام زنده را عرضه می کنند در جایگاه‌ها هزینه‌ای به عنوان اجاره پرداخت می‌کنند.

وی در خصوص دستورالعمل مراکز خرید و فروش خودروهای سبک و سنگین گفت: این مهم در شهرها مورد نیاز شهروندان است از این رو در شهر مشهد نیز زمینی به وسعت ۳۵ هکتار در سمت غرب این شهر برای خرید و فروش خودروهای سبک تجهیز شده است که روزهای جمعه فعالیت می کند. دو روز هفته این محل به ساماندهی دست فروشان اختصاص یافته و مورد استقبال آن ها قرار گرفته است و برای ما بقیه روزهای هفته این محل برای فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خریدوفروش خودروهای سنگین مکانی در شرق مشهد در نظر گرفته شده و شرح خدمات برای آن تعیین شد است.

اهواز: با مشارکت بخش خصوصی عرضه دام زنده ساماندهی می‌شود

صولت احمدی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز اظهار کرد: شهرداری‌ها زمانی با یک موضوع موافقت می‌کنند که منافع آنها نیز تأمین شود و باید روند فعالیت به صورت مشارکتی انجام شود. در ارتباط با دستورالعمل مراکز خرید و فروش خودروهای سبک و سنگین محلی در این شهر راه اندازی شده، اما به نظر می رسد وجود امکاناتی همچون جایگاه سوخت و کارواش باید در آن وجود داشته باشد تا خدمات به صورت کامل ارائه شود.

وی درخصوص بهره‌برداری از مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام زنده تصریح کرد: باتوجه به تکثر عشایر، بسیاری از افراد در شهر اهواز دام زنده را عرضه می‌کنند و البته ساماندهی آن‌ها بسیار مشکل است. شهرداری اهواز قصد دارد از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی ساماندهی امور مربوط به عرضه دام زنده را انجام دهد.

احمدی گفت:علی رغم تهیه نقشه و برآورد هزینه متأسفانه دغدغه‌های بخش خصوصی باعث سرمایه گذاری نکردن آن‌ها می‌شود که باید اختلافات موردنظر بخش خصوصی با شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.

کرج: برای عرضه محصولات کشاورزی ۲۳ بازار در شهر کرج وجود دارد

عباس وحیدی، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج در ارتباط با پیش نویس دستورالعمل با موضوعات شیوه نامه طرح ایجاد بازار موقت خویش مالکی (مشارکتی) گفت: برای عرضه محصولات کشاورزی و مایحتاج مصرفی ۲۳ بازار در شهر کرج وجود دارد که دومورد آن به صورت مشارکتی است و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج ۳۰درصد سهم درآمد ناخالص آن ها را دارد.

وی تصریح کرد: بازارهای البرز و گلستان به صورت مشارکتی بوده و سازه‌هایی به صورت موقت و دائم دارد که در سازه‌های موقت سهم این سازمان بیشتر است. در ارتباط با دستورالعمل الزامات، زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز و چگونگی نظارت بر فعالیت و بهره برداری از مراکز ثابت عرضه بهداشتی دام زنده کارگروهی با مشارکت سازمان‌های جهادکشاورزی، محیط زیست، امور عشایر، دامپزشکی، بهداشت و ساماندهی مشاغل شهری تشکیل شده و مقرر شد با کمترین ایرادها و محدودیت ها مکانی را ایجاد کنیم.

وحیدی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی و سازمان محیط زیست تأکید دارد که این مراکز باید ۵۰۰ تا دوهزار مترمربع با محدوده شهر فاصله داشته باشد و این درحالی است که این مراکز باید در دسترس باشد. در شهر کرج به مناسب عیدقربان و روز عاشورا مکان های موقت با همکاری خدمات شهری شهرداری و اداره کل دامپزشکی برای عرضه دام دایر می شود که در آن ها حضور ناظر ذبح شرعی الزامی است.

وی در خصوص دستورالعمل مراکز خرید وفروش خودروهای سبک و سنگین گفت: محلی در خیابان قزلحصار توسط معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج مدیریت می شود این زمین به وسعت هفت هکتار است که اهمه روزه بعد ازظهرها فعالیت می کند.  

اصفهان: درصدد دریافت مجوز راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور هستیم

«ایرج حیدری»، مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: در ۱۴ نقطه براساس مطالعات مکان‌یابی و امکان سنجی بازارهای روز تحت عنوان بازارهای روز کوثر تأسیس شد که خدمت رسانی به شهروندان را سرلوحه کار خود قرار داد.

وی گفت: درحال حاضر تعداد این بازارها از لحاظ کمّی ۱۴ بازار است و از لحاظ کیفی تمامی اقلام مصرفی و تنظیم بازاری، پروتئینی، میوه و سبزیجات را در اختیار شهروندان قرار می دهد و از لحاظ استاندارد نیز به فروشگاه‌های بزرگی که به صورت زنجیره‌ای در کشور فعال هستند، جهت خدمت رسانی به مردم نزدیک می‌شود.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان ادامه داد: در ابتدای شکل‌گیری این بازارها با مقاومت‌های زیادی از سوی اصناف و فروشگاه‌های کوچک در محله‌ها و مناطق مواجه شدیم، اما زمانی که اثرگذاری اقتصادی و فرهنگ بازارها در شهراصفهان نمایان شد، خوشبختانه بازارهای کوثر جزء برندهای تعریف شده در شهر و یکی از شاخص‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی در ارائه خدمات به شهروندان است.

حیدری گفت:در حال حاضر درصدد دریافت مجوز راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور هستیم که بتوانیم همین برند را در قالب فروشگاه‌های مشارکت محلی توسعه دهیم.

وی افزود: الزامات، شاخصه‌ها و ضوابطی که برای بازارهای مشارکتی خویش مالک در فرم پیشنهادی ارسالی برای شهرستان‌ها تعریف شده، الزاماتی تعریف شده که برای فعالان بخش خصوصی، تعاونی و یا شخص حقیقی سخت‌گیرانه است، در واقع اگر بخواهیم با همان الزامات پیش رویم، بخش خصوصی سخت‌تر به این مقوله ورود پیدا می‌کند و این در حالی است که باید بتوانیم شرایط ترغیبی ایجاد کنیم که بخش خصوصی وارد شود.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه بازارهایی که در سطح اصفهان دایر شده، مکان یابی شده و طرح توجیهی کامل انجام و بهره برداری خوبی از آن صورت گرفته، باید تلاش کنیم اگر قرار است توسعه کمّی داشته باشیم باید در همان محلات با همان بحث الزامات و شاخص‌ها ولی به صورت ترغیبی بتوانیم از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در محلات استفاده کنیم.

حیدری اضافه کرد: مزیت خرید از  بازارهای کوثر نسبت به کل زنجیره‌های تأمین این است که بدون استثنا قیمت اجناس بازارهای کوثر از تمامی بازارها و زنجیره‌های تولیدی که در سطح شهر فعال هستند، پایین‌‍تر است از این رو توان رقابت با سایر بازارها را داریم.

وی گفت: کل بازارهای شهر اصفهان صرفاً تنها بازارهای کوثر یا بازارهایی که اقلام پروتئینی یا مصرفی مردم را تهیه می‌کنند، نیست چرا که بازارهای دیگری هم در شهر ایجاد شده که با منابع خود شهرداری یا سازمان  فعالیت می‌کند و قراردادهای آن به صورت موجر و مستأجر تنظیم شده است و تمامی هزینه‌های زمین و ساخت وساز با سازمان و بهره برداری توسط بخش خصوصی به عنوان مستأجر سازمان است.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان افزود: در شهر اصفهان بازار خرید و فروش خودرو سبک از ۲۰ سال قبل در روزهای جمعه فعالیت می‌کند و خوشبختانه هر جمعه بین هزار تا دو هزار خودرو در آنجا خرید و فروش می‌شود.

وی اظهار کرد: بازار دیگری که براساس تأمین اعتبار و منابع مالی از طرف سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری ایجاد شده «بازار گل و گیاه» است که این بازار براساس وظایف و ضوابط قانونی که سازمان رسالت دارد فضاهایی را در اختیار بهره برداران و تولیدکنندگان محصولات قرار دهد، در حال حاضر فضای مناسبی در اختیار بهره برداران گل و گیاه استان اصفهان قرار گرفته و فعالیت می کنند، البته در حال توسعه این بازارها هستیم از این رو فضایی به وسعت بالغ بر ۱۴ هکتار برای راه اندازی بازار گل و گیاه مرکزی کشور برای تولیدکنندگان گل و گیاه در نظر گرفته شده است.

حیدری خاطر نشان کرد: جمعه بازار روز شهر اصفهان نیز در محدوده این شهر فعال است که تحت عنوان ساماندهی برخی از بازارهای محلی که قبلاً ضابطه بهداشتی، قرنتینه‌ای و شرایط انضباطی را نداشتند، فعالیت می‌کند.

مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان افزود: در  بحث خویش مالکی موضوعی را بررسی می‌کنیم تحت عنوان «کوثرهای محلی» در مکان‌هایی که الزامات شاخص‌ها و ضوابطی که برای بازارهای مشارکتی تعریف شده، موضوعات ترافیکی، فاصله تا دیگر بازارها، مسائل زیست محیطی، بررسی می‌شود تا سه ماه آینده یکی از بازارهای محلی که افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی، بتوانیم توسعه بازارهای خویش مالکی را انجام دهیم.

کد خبر 375335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.