به دنبال تخلیه مدارس نیستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اداره اوقاف به هیچ‌وجه به دنبال تخلیه مدارس نبوده و نیست اما با توجه به اینکه اجرای نیت واقف جزء وظایف قانونی، ذاتی و شرعی ماست اما با درنظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و همراهی با دولت مجبور به اخذ اجاره هستیم.

حجت‌الاسلام رضاصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص مدارس وقفی اظهار کرد: در استان اصفهان ۶۱۰ مرکز آموزشی وقفی داریم که در تصرف و اجاره آموزش‌وپرورش است.

وی با بیان اینکه شش سال است که این مدارس اجاره خود را پرداخت نکرده‌اند، افزود: بعضا از شهرستان‌های کوچک این اجاره تامین و پرداخت شده و عمده بدهی اجاره‌ مدارس اوقافی در شهر اصفهان است که مبلغ این بدهی بالغ بر شش میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: اداره اوقاف به هیچ‌وجه به دنبال تخلیه مدارس نبوده و نیست اما با توجه به اینکه اجرای نیت واقف جزء وظایف قانونی، ذاتی، اخلاقی و شرعی ماست، اما با درنظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و همراهی با دولت اما مجبور به اخذ اجاره هستیم.

وی با بیان اینکه اگر در اخذ اجاره اقدام نکنیم سازمان‌های نظارتی و امنیتی بر ما خرده می‌گیرند، اظهار کرد: تاکنون هم این خرده گرفته شده که چرا برای اخذ اجاره اقدامی نکرده‌ایم، اما روند قانونی بدین شکل است که وقتی دو اظهارنامه برای آنها ارسال شد و اقدامی صورت نگرفت دادخواست پرداخت مال‌الاجاره برای آنها ارسال می‌شود اما در این مرحله هم تخلیه مکان آموزشی در کار نیست.

صادقی در خصوص روند قانونی این موضوع گفت: بعد از اظهارنامه قانون می‌گوید ۱۸ ماه تنفس و فرصت به آموزش‌وپرورش داده شود تا بدهی اجاره را پرداخت کند و اگر این پرداخت انجام نشد قاضی حکم می‌کند که از حساب آنها برداشت شود که بعضا از اقدامات اداره اوقاف ۱۸ ماه گذشته است اما هنوز دست نگهداشته‌ایم علیرغم اینکه قانونی نیست و باید اقدام کنیم اما در حال رایزنی با آموزش‌وپرورش هستیم که حتی به صورت اقساطی هم این پرداخت صورت بگیرد.

وی در خصوص بدهی و تعویق در پرداخت اجاره دیگر ادارات به اوقاف گفت: نیروهای انتظامی، سپاه و اطلاعات اجاره خود را پرداخت کرده‌اند و با این ادارات بحثی در این خصوص نداریم و معدود بدهی آنها هم جزء دیون دولت محسوب شده است. 

کد خبر 375321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.