«شیراز شعر شهرهای جهان است» را دوباره می‌سراییم

شهردار شیراز گفت: با ایجاد نگاهی نو به داشته‌های تاریخی، فضاهای شهری متفاوتی را ایجاد و در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

به گزارش ایمنا، حیدر اسکندرپور با بیان اینکه امروزه جهت ایجاد فضای شهری متفاوت برای شهروندان نیازمند ایجاد نگاهی نو به داشته‌های تاریخی هستیم، اظهار کرد: ضروری است بدون غفلت از سایر برنامه‌های شهری و با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم در شهرهای دارای پیشینه تاریخی چون شیراز این فضاها را ایجاد کنیم.

شهردار شیراز اضافه کرد: در این دوره از مدیریت شهری، علاوه بر تبیین برنامه‌های توسعه عمرانی، رویکردی نرم افزاری به منظر شهری نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شیراز جنت تراز با وجود باغ‌های تاریخی چون جهان‌نما، ارم و ... شناخته می‌شود، ادامه داد: این رویکرد که ایجاد فضاهای شهری بدون نگاه به داشته‌های تاریخی به توسعه شهرهایی چون شیراز کمک می‌کند، اشتباه بوده است؛ در این روند توسعه، فضاهایی چون باغ‌ها و مسیرهای گردشگری بافت تاریخی نادیده گرفته شده و به بافت به عنوان یک منطقه دارای ناهنجاری‌های اجتماعی نگاه شده بود.

اسکندرپور با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در ایام نوروز شورایی جهت جمع‌آوری ناهنجاری‌های اجتماعی در بافت تشکیل ‌شده است، گفت: با در پیش گرفتن رویکرد جدید، اکنون بافت تاریخی به خصوص محله سنگ سیاه به یکی از محورهای مهم اقتصادی و گردشگری شیراز تبدیل شده و همچنین با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور توانستیم چند محور گردشگری را در بافت افتتاح کنیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد درپیش گرفته شده هم اکنون بافت تاریخی ارزشی بیش از گذشته پیدا کرده و این نشان می‌دهد با اتخاذ رویکرد مناسب می‌توان شاهد تغییر وضعیت بافت تاریخی فرهنگی بود، چرا که گردشگران نیز خواستار قدم زدن در بافت تاریخی و بازدید از پیشینه شیراز هستند.

وی خطاب به شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، اضافه کرد: به گفته بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «شیراز شعر شهرهای جهان است» و ما نیز در این دوره مدیریت شهری سعی می‌کنیم دوباره در شیراز این شعر را بسراییم.

کد خبر 375311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.