برنامه ریزی برای تحقق کامل بودجه ۹۸ شهرداری قم

معاون مالی و اقتصادی شهردار قم از برنامه ریزی برای تحقق کامل بودجه ۹۸ شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شهرنیوز،‌ مرتضی حسام نژاد با اشاره به برنامه های حوزه مالی و اقتصادی شهرداری قم در راستای تامین درآمدها و تحقق بودجه سال ۹۸، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ سومین سال برنامه محور شدن شهرداری و حرکت بر مدار برنامه قم ۱۴۰۰ است مهم‌ترین بخش در تحقق بودجه حرکت بر پایه این خط کش راه است.

وی رویکرد طبق برنامه حرکت کردن و رصد کردن منابع درآمدی و کنترل کردن زمان را از اولویت‌های حوزه مالی و اقتصادی عنوان کرد و افزود:‌ بیشترین چیزی که اهمیت دارد این است که در زمان هایی که امکان توافقات وجود دارد و هم جذب مشتری محقق می شود اگر سرویس دهی خوبی در زمان مطلوب داده شود قطعا درآمد محقق می شود.

معاون شهردار قم تصریح کرد: پشتیبانی غیرنقدی از طرح‌ها از جمله طرح های تملکی و اجرایی از دیگر نکات مثبت در تحقق بودجه است که به نظر می‌رسد این کار گشایش خوبی در امور مالی و درامدی شهرداری ایجاد کند.

تحقق ۱۱۵ درصدی درآمد شهرداری نسبت به بودجه مصوب ۹۷

حسام نژاد با اشاره به ابلاغ بودجه سال ۱۳۹۷ در ابتدای این سال که بالغ بر یک‌هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بوده است، گفت:هر سال  با توجه به تغییراتی که در پروژه ها صورت گرفته  و نیازمندیهای که در مجموعه مدیریت شهری به وجود می آید و همچنین شرایط اقتصادی روز در ماه های آبان و آذر شهرداری بودجه جدیدی را به شورا ارائه می دهد که به عنوان اصلاح بودجه پس از بحث و بررسی اعضا به تصویب می رسد و در سال ۹۷ به میزان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان شد.

وی با بیان اینکه طبعا هر بودجه ای مشتمل به دو بخش درآمد و هزینه است که در هر بخشی تحقق سال ۹۷ بدین قرار بوده است، افزود: در بخش درآمد تحقق به میزان ۱۱۵درصد بودجه مصوب و ۱۰۱درصد اصلاح بودجه را شاهد بودیم که عمدتا در ماههای پایانی سال حاصل شد و ناشی از دو عامل خاص،اول ایام تخفیفات و دوم تلاش شهروندان برای احتراز از افزایش نرخهای احتمالی سال جدید بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار قم گفت: در بخش هزینه بالغ بر ۱۲۳درصد بودجه مصوب و ۱۰۹ درصد اصلاح بودجه حاصل گردید که شامل ۹۲ درصد جاری و ۱۱۳ عمرانی می باشد و از نکات قابل توجه این هزینه بخش خرید ملک است که به قصد تقویت بانک املاک و به میزان حدود نهصد میلیارد بوده و املاکی که قابلیت تقسیم و اختصاص به معوض طرحهای عمرانی داشتند خریداری گردید.

کد خبر 375307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.