ناچار به تخلیه برخی مدارس تخریبی هستیم

مدیر ناحیه پنج آموزش‌وپرورش شهر اصفهان گفت: قدمت بالا و تخریبی بودن برخی از مدارس ناحیه پنج منجر به تخلیه برخی مدارس در سال تحصیلی آینده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر ناحیه پنج آموزش وپرورش شهر اصفهان در نخستین جلسه شورای آموزش وپرورش اصفهان در سال ۹۸ در خصوص چالش‌های پیش روی این ناحیه، اظهار کرد: این ناحیه شهر اصفهان با داشتن ۳۸۰ مدرسه ۸۹ هزار دانش‌آموز را در خود جای داده که ۲۸ درصد از این دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه کمبود شدید نیروی انسانی به ویژه در دوره ابتدایی این ناحیه را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده، تصریح کرد: برای سال جدید تحصیلی ۲۱۰ آموزگار در پایه ابتدایی کمبود داریم، همچنین شش هزار و ۷۰۰ ساعت نیروی مرد در دوره متوسطه از دیگر کمبودهای ناحیه پنج اصفهان است.

میانگین سنی شاغلان ناحیه ۵ بالاست

مدیر ناحیه پنج آموزش وپرورش شهر اصفهان با اشاره به بالا بودن میانگین سنی شاغلان در مدارس این ناحیه افزود: اختصاص نیافتن نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و نیروهای استخدامی جدید و جوان به روند رشد بازنشستگی همکاران کمک کرده و این روند تا سال ۱۴۰۲ به شدت ادامه دارد؛ همچنین دبیران این ناحیه از پست‌های مدیریتی استقبال نمی‌کنند.

وی در خصوص فرسودگی مدارس این ناحیه، تصریح کرد: قدمت بالای ساختمان مدارس و کمبود شدید فضاهای آموزشی تا حدی است که در آستانه سال تحصیلی یا در طول سال ناچار به جابجایی و تخلیه برخی مدارس خواهیم بود.

ضیایی با بیان اینکه در حال حاضر سه واحد آموزشی در خانه اصفهان به عنوان مدارس خطرآفرین مشخص شده‌اند، اظهار کرد: دیوار پنج واحد آموزشی در حال ریزش است که اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی آنها لازم است که متاسفانه هیچ محلی برای تامین این اعتبار وجود ندارد.

فعالیت‌های آموزش‌محور و رتبه‌های برتر جشنواره‌ای از نقاط قوت ناحیه ۵ است

وی در خصوص مشکلات ناشی از مهاجرپذیری این منطقه، گفت: پراکندگی جغرافیایی، وجود شهرک‌های اقماری و سکونت مردم با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف این منطقه را با چالش‌های مهاجرتی روبه‌رو کرده تا حدی که مهاجرت از دیگر مناطق شهر اصفهان یا شهرستان های استان به سمت این ناحیه است.

مدیر ناحیه پنج آموزش وپرورش شهر اصفهان در خصوص نقاط قوت این ناحیه، اظهار کرد: پیشرفت‌های قابل ملاحظه در اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی مانند جشنواره‌های جوان و خوارزمی، طرح جابر و کسب رتبه در تمام حوزه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی یکی از این نقاط قوت است.

وی ارتقای فعالیت‌های آموزش محور را یکی دیگر از نقاط مثبت ناحیه پنج دانست و تصریح کرد: از یک واحد آموزشی ۶۰ تیم در مسابقات سازه آمپولی شرکت کردند همچنین توجه ویژه به آموزه‌های دینی و اقامه نماز در مدارس و حضور دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی، هنری قرآن و معارف اسلامی و پرسش مهر از دیگر نقاط قوت ناحیه پنج آموزش وپرورش شهر اصفهان است.

کد خبر 375291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.