بازگشت سردیس "جمشید مشایخی" به کارگاه برای شبیه‌سازی

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران از انتقال سردیس استاد جمشید مشایخی برای رفع ایرادات و شبیه‌سازی کامل، خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید صالحی فیروزآبادی اظهار کرد:: سردیس استاد جمشید مشایخی که به اذعان خالق اثر استاد حسن‌زاده، نیاز به شبیه‌سازی داشته که برای اصلاحات لازم و به منظور تمرکز بهتر و ایجاد شرایط مناسب کاری، امشب –سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه- به کارگاه استاد حسن‌زاده منتقل می‌شود تا در اسرع وقت اقدامات اصلاحی روی آن انجام شود.

وی ادامه داد: انتقال و شبیه‌سازی اثر در زمره تعهدات خالق اثر بوده و برای مجموعه شهرداری تهران هیچگونه هزینه‌ای در پی نخواهد داشت.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک شهرداری تهران تصریح کرد: انتخاب چهره استاد جمشید مشایخی برای سردیس بنا به خواست خانواده ایشان انجام و چهره انتخابی بدون عینک و با محاسن برگزیده شد که برای اصلاح مجدد و شبیه‌سازی سردیس در انتخاب چهره از سوی خانواده محدودیتی اعلام نشده و وجود ندارد.

صالحی افزود: ما از کیفیت کار استاد حسن‌زاده که یکی از هنرمندان خوب تجسمی حال حاضر کشور است، مطمئن بودیم و تعجیلی در نصب اثر نبود و زمان‌بندی تولید و نصب اثر با توافق هنرمند مجسمه‌ساز بود، متأسفانه وی در زمان انجام کار دچار بیماری شدند و کار آنطور که باید اجرا نشد بر همین اساس این فرصت مجدداً به ایشان داده شد تا در کارگاه خود شبیه‌سازی لازم را با اجرای جزئیات چهره بر روی سردیس و کاهش ارتفاع آن به اندازه استاندارد، آماده‌سازی کند تا اثر فاخری در شأن استاد مشایخی تولید و مورد اقبال همگان قرار گیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک، استاد حسن زاده از اساتید برجسته مجسمه سازی و مورد تأیید سازمان زیباسازی شهرداری تهران است که سردیس‌هایی از جمله شهید بهشتی، استاد ضابطی جهرمی، دکتر قانعی‌راد، استاد شاهنواز و … را اخیراً اجرا کرده است.

کد خبر 375262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.