استاندار برای تخریب سازه‌های غیرقانونی حریم زاینده‌رود فرصت یکماهه داد

استاندار اصفهان در جلسه شورای مدیریت بحران استان به دستگاه‌ها و صاحبان سازه‌های در مسیر رودخانه یک ماه فرصت داد تا بناهای غیرمجاز را تعیین تکلیف نمایند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با دستور رفع سازه های مسیر سیلاب برگزار گردید، اظهار کرد: هیچ عقلی در هیچ کجای دنیا اجازه نخواهد داد که در حریم رودخانه سازه هایی احداث شود تا در زمان سیل خسارات زیادی را وارد نماید.

استاندار اصفهان با بیان اینکه احداث سازه های غیرمجاز در مسیر رودخانه های کشور در سیل اخیر ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به دنبال داشت، تصریح کرد: ۵۴ سازه احداث شده خلاف قانون در مسیر رودخانه در استان باید تا یک ماه آینده و تشکیل جلسه بعدی مدیریت بحران تعیین تکلیف شود.

رضایی افزود: در این فرصت یک ماهه از صاحبان سازه ها درخواست داریم که هرچه سریع‌تر نسبت به تخریب سازه ها اقدام نمایند در غیر این صورت با استفاده از مصوبات قانونی و مندرجات و هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه ها، شرکت آب منطقه ای وظیفه قانونی خود را با توجه به تاکید استانداری بر اجرای قانون و آیین نامه های موجود و با هماهنگی مقامات قضایی به انجام خواهد رساند.

رضایی با اشاره به اینکه شناسایی سازه های پرخطر واقع در مسیر سیلاب بر عهده آب منطقه ای است، اظهار داشت: فرمانداران باید با هماهنگی سایر دستگاه ها، مشکلات موجود در مسیل ها را براساس قانون و مصوبه ابلاغی مجلس شورای اسلامی شناسایی و اعلام کنند تا نسبت به تخریب این سازه ها اقدام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تخریب سازه های در مسیر رودخانه با هیچ فرد و دستگاهی تعارف نخواهیم داشت.

رضایی همچنین تشکیل جلسه و ارائه گزارش صرف را یکی از مشکلات امروز کشور برشمرد و افزود: نباید وقت مسئولان را به ارائه گزارش هدر داد و اینگونه گزارش ها را می توان در سایت های اداری و به طور مکتوب هم ارائه کرد.

۱۷۴ نقطه پرخطر و حادثه‌خیز سیلابی اصفهان در مسیل رودخانه است

منصور شیشه فروش نیز در این جلسه گفت: ۱۷۴ نقطه پرخطر و حادثه خیز سیلابی استان در مسیل رودخانه وجود دارد که باید اقدام لازم برای مدیریت آن صورت بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: این نقاط شامل۱۲۰ نقطه تقاطعی پرخطر در رودخانه و ۵۴ سازه پرخطر در مسیر سیلاب است که در محدوده ۱۲ شهرستان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد که رعایت حریم رودخانه و لایروبی مسیل ها در برخی مناطق به درستی انجام نشده است، یادآور شد: خسارت‌های پس از وقوع سیل در کشور ناشی از رعایت نشدن حریم رودخانه ها و لایروبی نشدن مسیل ها بود.

کد خبر 375243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.