اجرای پروژه‌های محرک توسعه برای برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: یکی از مؤثرترین راهکارها برای برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی استفاده از توانمندی بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های محرک توسعه در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد شرفا صبح امروز_سه شنبه_۱۷ اردیبهشت ماه ۹۸ در ادامه سلسله نشست‌های «سه شنبه‌ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» اظهار کرد: در سال جاری بودجه منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ۱۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شد که ۶۳ درصد آن به بخش عمرانی و ۳۷ درصد به بخش جاری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی منطقه ۱۳ در سال جاری ۴۵ درصد رشد داشته است تصریح کرد: امسال اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به موقعیت جغرافیایی این منطقه تصریح کرد: منطقه ۱۳ در جنوب غربی اصفهان واقع شده که سه هزار و ۶۰۰ هکتار حریم و یک هزار و ۱۰۰ هکتار محدوده قانونی دارد و بر اساس سرشماری سال ۹۵جمعیت آن ۱۳۰ هزار نفر است که برآورد می‌شود در سال ۱۴۰۰ به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز شهروندان در منطقه ۱۳ خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز این منطقه ۲۰.۸ مترمربع بوده که با فضای سبز شهر اصفهان که ۲۶ مترمربع است، حدود شش مترمربع فاصله داریم.

شرفا ادامه داد: ۸۵ درصد نیاز آبی فضای سبز این منطقه با استفاده از چهار حلقه چاه تأمین می‌شود و مابقی آب مورد نیاز را درصدد استفاده از پساب تصفیه شده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک برای استفاده از پساب تصفیه شده تفاهمنامه‌ای با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان امضا خواهیم کرد.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۸۰ پروژه فضای سبز کوچک و بزرگ در منطقه ۱۵ تعریف و ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است گفت: این پروژه‌ها شامل آبیاری قطره‌ای، تحت فشار، توسعه فضای سبز و اصلاح گونه‌ها است.

وی تصریح کرد: سال گذشته استفاده از گونه‌های کم آبی، حذف گونه‌های با نیاز آبی بالا و استفاده از پساب تصفیه شده برای حفظ فضای سبز منطقه انجام شد.

استفاده بهینه از فضاهای موجود در مراکز فرهنگی

شرفا با اشاره به سرانه فرهنگی منطقه ۱۳ اظهار کرد: نگاه شهرداری در این منطقه با توجه به دو بخش بافت فرسوده و توسعه یافته بسیار ویژه است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز فرهنگی ۱۰ مرکز است که هفت مورد آن به بخش خصوصی واگذار شده، گفت: در این منطقه دو فرهنگسرا و چهار سالن مطالعه از جمله سالن‌های امیریه، امامت، قائمیه و شفق در اختیار شهروندان قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نگاه ما استفاده بهینه از فضاهای موجود در مراکز فرهنگی است خاطرنشان کرد: در این منطقه سه سالن ورزشی در اختیار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است که با بهترین امکانات به شهروندان سرویس دهی می‌کند.

وی افزود: سال گذشته ۲۰۲ برنامه فرهنگی از جمله ۱۱۵ برنامه در بخش اجتماعی و سلامت و ۸۷ برنامه در حوزه فرهنگی تفریحی ورزشی در سطح منطقه ۱۳ برگزار شد و در اجرای این برنامه‌ها از پتانسیل‌های موجود در منطقه استفاده شد، البته پس از اجرای هر برنامه میزان بازخورد آن در بین شهروندان مورد ارزیابی قرار گرفت.

شرفا با بیان اینکه سال گذشته در ایام دهه فجر ویژه برنامه "چهل ستون امید" در منطقه ۱۷ برگزار شد گفت: در جشن‌های انقلاب حضور گسترده مردم را شاهد بودیم از این رو برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و نشاط آور در دستور کار قرار گرفته است.

احداث یکی از پایانه‌های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص منطقه ۱۳ در سال جاری گفت: تملک و اجرای فاز نخست پایانه غرب یکی از پروژه‌های شاخص امسال در منطقه ۱۳ به شمار می رود چرا که قرار است یکی از پایانه‌های بزرگ شهر در بخش غرب اصفهان و در مجاورت پل اندیشه احداث شود.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: تا کنون بیش از ۹۵ درصد زمین پایانه تملک و بخشی از آن آسفالت و جدول گذاری شده و در فاز نخست ایستگاه بی آر تی زندان را در آنجا مستقر خواهیم کرد و پس از تملک کامل زمین اجرای پایانه غرب را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به احداث پایانه غرب در آینده گفت: پایانه غرب ۶۰ هزارمترمربع زمین دارد که آزادسازی بخش زیادی از آن انجام و تنها سه هزار مترمربع آن باقی مانده است و طرح اجرای آن هنوز انجام نشده زیرا تملک آن به اتمام نرسیده تا وارد مرحله طراحی و اجرا شویم.

شرفا تصریح کرد: تملک و اجرای ادامه خیابان دستگرد نیز در دستور کار قرار گرفته که البته ۵۰ درصد آن سال گذشته افتتاح و همچنین ۶۰ درصد آزادسازی این خیابان انجام شده است.

پارک کوهستانی قائمیه پروژه شاخص منطقه

شرفا پارک کوهستانی قائمیه را به عنوان پروژه‌های شاخص منطقه ۱۳ دانست و گفت: این پارک ۳۷ هکتار مساحت دارد که در آن چشم اندازی زیبا و جاده سلامت پیش بینی شده و در بودجه امسال اعتبار مورد نیاز جهت احداث فاز نخست آن در نظر گرفته شده است.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تأکید کرد: پروژه پارک کوهستانی قائمیه یکی از پروژه های مشارکتی و توسعه ای در منطقه ۱۳ خواهد بود که می تواند قائمیه را به لحاظ اقتصادی و اجتماعی متحول کند.

وی با بیان اینکه شهرداری در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، انجام مشارکت در اجرای پروژه‌ها اهتمام ویژه دارد گفت: تجربه نشان داده که برای رفع مشکلات و اجرای پروژه‌ها استفاده از توانمندی بخش خصوصی کارساز و راه‌گشاست به همین دلیل تلاش کردیم در زمینه‌هایی که قابلیت سرمایه گذاری دارد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

اختصاص سه میلیارد ریال به احداث مرکز کنترل ترافیک

شرفا با بیان اینکه برای احداث مرکز کنترل ترافیک در منطقه ۱۳ حدود سه میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است اظهار کرد: منطقه ۱۳ باتوجه به اینکه در ورودی شهر قرار دارد جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران و مهاجران دارد.

وی با اشاره به ایجاد دفتر تسهیل گری در محدوده قائمیه تصریح کرد: در این منطقه ۸۸ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که درصدد احیای آن هستیم، از این رو دفتر تسهیلگری در محله قائمیه ایجاد و مناقصه برای به کارگیری مشاور انجام شده تا به این موضوع مهم ورود پیدا کنیم.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تأکید کرد: شهرداری با کمک سرمایه گذاران پروژه هایی را تعریف می‌کند تا توسعه و رشد منطقه را همراه داشته باشد.

ساماندهی مشاغل مزاحم در دست اقدام

وی با اشاره به فعالیت مشاغل مزاحم در بخش ورودی این منطقه از سمت اتوبان ذوب آهن گفت: مشاغل مزاحم آفتی در شهرهای مختلف هستند که البته ساماندهی بخشی از آن ها در این منطقه انجام شده است همچنین برای ساماندهی مشاغل مزاحم روبه روی مجتمع مسکونی سپهر اقداماتی در دست انجام است.

شرفا خاطر نشان کرد: در سال جاری درصدد هستیم انتهای خیابان قائمیه را به خیابان آتشگاه متصل و قائمیه را از بن بست خارج کنیم از این رو برای طراحی این پروژه مشاور به کار گرفته شده است و به زودی اقدام خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته کمیسیون عمران شورای شهر پذیرفت که پروژه اتصال انتهای خیابان قائمیه به خیابان آتشگاه در دست مطالعه و طراحی قرار گیرد.

دو میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر منطقه ۱۳ هزینه شد گفت: یکی از موضوعات نفس گیر شهرداری ها، تملک و آزادسازی برای اجرای پروژه هاست که می طلبد شهروندان در این باره همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند.

وی با اشاره به بازآفرینی بافت فرسوده محله قائمیه گفت: برای رفع این مشکل شهرداری زمینی را به مساحت دوهزارمتر مربع درنظر گرفته است همچنین دولت نیز وعده داده که زمین کارخانه لوله را دراختیار قرار دهد تا مشکلات بافت فرسوده به تدریج برطرف شود.

بافت مذهبی، ایرانی و اسلامی شهر اصفهان حفظ می‌شود

شرفا در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که از حجم زیاد بلند مرتبه سازی‌ها در منطقه ۱۳ گلایه داشت تصریح کرد: در این ارتباط دو نگاه مدرن شدن شهر و حفظ هویت شهر وجود دارد، البته در این منطقه کنترل ساخت و سازها در ارتفاعات مورد توجه قرار گرفته و تلاش شهرداری بر این است که بافت مذهبی، ایرانی و اسلامی شهر اصفهان حفظ شود.

ساماندهی ترافیک ورودی غرب شهر

وی در خصوص ساماندهی ترافیک ورودی غرب اصفهان گفت: طرح تعریض پل زندان در دستور کار قرار گرفته، اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند ورود پیدا کند بلکه باید با همکاری و تفاهم شهرداری ابریشم و اداره راه برای اجرای طرح تعریض پل زندان اقدام کرد.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از خواسته‌های به حق مردم این منطقه احداث پارکینگ اطراف بیمارستان میلاد است از این رو زمینی برای احداث پارکینگ موقت در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به پروژه‌های محرک توسعه منطقه ۱۳ اظهار کرد: اعتقاد داریم برای اصلاح وضعیت محله‌های قائمیه و دستگرد پروژه‌های محرک توسعه باید در این منطقه تعریف شود، اما نگاه شورای شهر متفاوت است از این رو مقرر شده معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان دیدگاه مناطق برای تعریف پروژه‌های محرک توسعه را بررسی کند و سپس تشخیص داده شود که کدام یک از آن‌ها قابلیت اجرایی دارد.

شرفا تأکید کرد: یکی از موثرترین راهکارها برای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی استفاده از توانمندی بخش خصوصی و اجرای پروژه‌های محرک توسعه در این منطقه است.

وی یادآور شد: در سال جاری به شرط تحقق کامل ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه منطقه ۶۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی منطقه هزینه خواهد شد چرا که درصدد هستیم با اجرای پروژه های عمرانی تحول عظیمی در این منطقه ایجاد کنیم.

مدیرمنطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: درصدد راه اندازی بازار شب در منطقه ۱۳ هستیم چرا که اقتصاد منطقه را متحول و باعث اشتغالزایی می شود.

کد خبر 375223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.