ساعات کار صنوف اصفهان در ماه رمضان تعیین شد

رییس اتاق اصناف اصفهان ضمن اعلام ساعات کار صنوف اصفهان در ماه مبارک رمضان گفت: علاوه‌ بر رعایت شئونات ماه رمضان باید حق و حقوق مصرف کننده و کسبه نیز در نظر گرفته شود.

رسول جهانگیری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساعات کار صنوف اصفهان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه واحدهای صنفی عرضه کننده حلیم و آش از ساعت ۱۵ می‌توانند توزیع بیرون‌بر داشته باشند، البته قبل از این ساعت درب واحدهای صنفی می‌تواند باز باشد اما توزیع غذا فقط از ساعت ۱۵ و به صورت بیرون‌بر مجاز است.

وی افزود: ساندویچ و پیتزا فروشان نیز می‌توانند از ساعت ۱۷ درب واحد صنفی را باز کنند و به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند، همچنین بستنی‌فروشان از ساعت ۱۷ به صورت بیرون بر شروع به فعالیت می‌کنند.

 رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه کافی شاپ ها یک ساعت قبل از اذان اجازه شروع به فعالیت دارند گفت: چلو کبابی‌ها و رستوران داران نیز از ساعت ۱۵ شروع به فعالیت می‌کنند، این واحدها اجازه طبخ غذاهای بدون بو را دارند اما برای غذاهایی که بوی آنها در فضای بیرون پخش می‌شود در زمان ساعات قبل از اذان اجازه طبخ ندارد.

جهانگیری افزود: در سایر صنوف نیز هرگونه طبخ و سرو غذا در طول روز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اصناف استان اصفهان وجود دارد گفت: سال گذشته فروشندگان حلیم و آش از ساعت ۱۴ شروع به فعالیت می‌کردند اما به دلیل نزدیک شدن اذان ظهر به این ساعت، زمان شروع فعالیت این واحدهای صنفی را یک ساعت دیرتر در نظر گرفته‌ایم که همزمان با تعطیل شدن کارمندان و پرسنل اداری باشد و این افراد بتوانند در راه بازگشت به منازل خرید خود را انجام دهند.

رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه به رغم ابلاغ از طریق اتحادیه ها ممکن است تعداد معدودی از واحدهای صنفی از ساعات اعلام شده تخطی کنند افزود: حتما با این واحدها برخورد قانونی خواهد شد اما این دلیل آن نخواهد بود که اگر در یک صنف، یک یا دو واحد متخلف وجود داشت تخلف را به همه اعضای آن صنف نسبت دهیم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: صنوف، اتحادیه‌ها و کسبه اصفهانی جزو متشرعین محله‌ها هستند و نیازی نیست آموزه‌های دینی به این افراد تذکر داده شود اما نقطه نظراتی که توسط دستگاه‌های نظارتی و ستادهایی که وظیفه تذکر مبانی دینی را دارند به ما می‌رسد به افراد انتقال داده می‌شود.

وی گفت: تخلف افراد در طول ماه مبارک رمضان بی شک از مبادی قانون پیگیری می شود.

کد خبر 375221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.