تامین هزینه اعزام ناوهای آمریکایی با بن‌سلمان است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد پرداخت هزینه اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به خاورمیانه بر عهده بن‌سلمان خواهد بود و صرفا اقدامی نمادین از سوی کاخ سفید است.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به اهداف پشت پرده اعزام ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی به خاورمیانه، گفت: آمریکایی ها هم اکنون درصدد اجرای سیاست فشار همه جانبه هستند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که تحریم های نفتی، هسته ای، پتروشیمی، دارویی، موشکی و غیره را در دستور کار دارند.

وی با اشاره به اینکه اعزام ناوجنگی به منطقه با هدف ایجاد هراس برای ایران صرفا جنگ روانی است، ادامه داد: در واقع دولتمردان کاخ سفید می خواهند با بهره گیری از ابزار نظامی و طرح مسئله روی میز بودن تمام گزینه ها به مسئولان کشورمان فشار وارد کنند، شاید بتوانند زمینه مذاکرات را فراهم کنند اما هیچگاه این مهم رخ نخواهد داد.

اعزام ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن به خاورمیانه صرفا اقدامی نمادین است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اعزام ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن به خاورمیانه صرفا اقدامی نمادین است، تصریح کرد: در این بین باید یادآور شد آمریکایی ها با این اقدام می خواهند به هم پیمانان افراطی خود در منطقه مانند بن سلمان و همچنین بن زائد روحیه دهند.

جمالی‌نوبندگانی افزود: البته نباید فراموش کرد که بن سلمان باید تمام هزینه های اعزام این ناوها را بدهد زیرا ترامپ فردی نیست که بخواهد از جیبش هزینه کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید یادآور شد در دوران دفاع مقدس حدود ۱۲۰ ناو و ناوچه در منطقه حضور داشتند اما یک موشک کرم ابریشم از سوی کشورمان کشتی آمریکایی ها را در بندر کویت مورد هدف قرار داد و تمام معادلات را برهم ریخت؛ لذا جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا حتما باید از این اتفاق درس گرفته باشد.

به گزارش ایمنا، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که آمریکا در واکنش به آن‌چه "برخی نشانه‌ها و هشدارهای مشکل‌ساز و جنگ‌افروزانه" از سوی ایران خوانده، ناو هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستد.

به گفته جان بولتون، اعزام ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای بمب‌افکن با هدف "ارسال پیامی واضح و بی‌تردید به حکومت ایران مبنی بر این که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با شدت عملی بی امان مواجه خواهد شد" به کار گرفته شده‌اند.

کد خبر 375213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.