فعالیت شیفت شبانه مراکز اهدای خون اصفهان در ماه رمضان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۴ هزار نفر برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کرده‌اند و در ماه مبارک رمضان یک شیفت کاری اضافه بعد از افطار در مرکز جامع اهداکنندگان خواجو برای اهداکنندگانی که در طول روز نمی‌توانند مراجعه کنند قرار دادیم.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان تعداد اهداکنندگان خون کاهش پیدا می‌کند اظهار کرد: علی رغم اینکه اهدای خون باعث ابطال روزه نمی‌شود، اما با این حال توصیه می‌کنیم صبح زود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و یا اهدای خون خود را به بعد از افطار موکول کنند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

وی با تاکید بر اینکه همچنان آمار اهدا کنندگان خون بین زنان اصفهانی کم و حدود سه درصد از کل اهداکنندگان است اضافه کرد: زنان باید حضور خود در این زمینه را پر رنگ‌تر نمایند و بدانند اهدای خون برای آن‌ها مشکلی به وجود نخواهد آورد.

رییس سازمان انتقال خون اصفهان ادامه داد: امسال در ماه مبارک رمضان بعد از افطار از ساعت ۹ شب تا ۱۲ شب پذیرای هموطنان عزیزمان در مرکز خواجو برای اهدای خون خواهیم بود. افرادی که در طول روز نمی‌توانند برای اهدای خون به مرکز مراجعه نمایند می‌توانند در شیفت بعد از افطار اقدام کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال حدود ۱۴ هزار نفر اهدا کننده خون به مراکز انتقال خون آمده‌اند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند؛ همچنین امسال نیز در اردیبهشت ماه مانند سال‌های گذشته ارامنه اصفهان به مناسبت سالروز نسل کشی ارامنه و کمک به هموطنان خود در یک اقدام دسته جمعی برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کردند.

کد خبر 375199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.