اعتبار ملی برای مترو مبارکه/رفع مشکلات انتقال آب خزر به سمنان

در بسته خبری امروز از ورود زودهنگام عشایر به مراتع ییلاقی سمیرم تا رشد ۶۱ درصدی صادرات واحدهای صنعتی البرز در سال ۹۷ و ذخیره ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب شهر قدس را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

ورود زودهنگام عشایر به مراتع ییلاقی سمیرم

اصفهان: عزت‌الله مرادی، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم گفت: با عشایری که تقویم کوچ را رعایت نکرده و زودتر از موعد وارد مراتع ییلاقی شده‌اند به صورت قانونی برخورد و به مراجع قضایی معرفی و جریمه خواهند شد.

رهایی زندانی از چوبه دار پس از ۹ سال

اصفهان: زندانی محکوم به قصاص در زندان کاشان با رضایت اولیای دم و کمک خیرین، پس از ۹ سال از چوبه دار نجات یافت.

اعتبار ملی برای فاضلاب طالخونچه و مترو مبارکه

اصفهان: نماینده مبارکه در مجلس، گفت: پروژه فاضلاب طالخونچه و مترو مبارکه ردیف اعتبار ملی گرفت که اعتبار تصویب‌ شده برای مترو هشت هزار میلیارد تومان است که یک‌سوم آن را فولاد مبارکه به عهده گرفته است.

******************************************************************************

رشد ۶۱ درصدی صادرات واحدهای صنعتی البرز در سال ۹۷

البرز: محمد امین فرشی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت: میزان صادرات واحدهای صنعتی استان البرز نسبت به سال ۹۶، ۶۱ درصد رشد کرده و ارز آوری بسیار خوبی را برای کشور به همراه داشته است.

خسارت ۲۰۰ میلیاردی سرما به باغات البرز

البرز: سید مجید موسوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: سرمای روزهای ابتدایی سال جاری بیش از یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان به باغات کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

رکود موجب باطل شدن ۷۰ پروانه صنف طلا و جواهر کرج شد

البرز: مسعود ضرابی، رییس اتحادیه طلا و جواهر کرج گفت: رکود موجب باطل شدن ۷۰ پروانه صنف طلا و جواهر کرج از میان ۶۰۰ پروانه صادر شده در سال گذشته شد.

*****************************************************************************

آبگیری بیش از ۹۸ درصد تالاب بند علی‌خان

تهران: حمید فدایی، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های قرچک و ورامین گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر، بیش از ۹۸ درصد تالاب بند علی‌خان آبگیری شده است.

ثبت نخستین وقف نسیم شهر در سال ۹۸ به ارزش ۶ میلیارد ریال

تهران: حجت‌الاسلام جعفر پیران، رییس اداره اوقاف بهارستان با اشاره به ثبت اولین وقف نسیم شهر در سال ۹۸ به ارزش شش میلیارد ریال گفت: قرار است از عواید اجاره این مغازه وقفی برای پرداخت‌ هزینه‌های جاری حوزه علمیه این شهرستان استفاده شود.

ذخیره ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب شهر قدس

تهران: بهزاد رضوانی، رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان قدس با اشاره به ذخیره حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در پی بارش‌های اخیر در شهرستان قدس گفت: آب سد کرج تیر ماه با ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه به شهرقدس می‌رسد.

******************************************************************************

خسارت ۱۲۶ میلیارد ریالی سیلاب به معادن و زیرساخت‌های معدنی سمنان

سمنان: بهروز اسودی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سیلاب‌ها ابتدای سال جاری بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال به معادن استان آسیب رسانده است.

مشکلات بودجه‌ای و محیط‌زیستی انتقال آب دریای خزر رفع شد

سمنان: احمد همتی، ​نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با بیان اینکه مسؤولان فرصت طلایی انتقال آب از دریای خزر را از دست ندهند، گفت: مشکلات بودجه‌ای و محیط‌زیستی انتقال آب خزر رفع شده است.

کاهش ۳.۵ درصدی نرخ طلاق در سمنان

سمنان: امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از کاهش ۳.۵ درصدی نرخ طلاق در این استان در سال گذشته خبر داد.

********************************************************************************

خسارت سیل به ۲۱۰۰ واحد مسکونی در فارس

فارس: عطاءالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: دو هزار و ١٠٠ واحد شهری و روستایی در فارس براثر سیل دچار خسارت شده که نیازمند تعمیر و بهسازی است.

۴۶ میلیارد تومان از غرامت بیمه کشاورزان فارس واریز شد

فارس:علی‌ اکبری، ​نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از پرداخت بخش دوم خسارت بیمه‌گذاران محصولات کشاورزی فارس در سال ۹۷ خبر داد.

ارسال محموله ۵۰ میلیون تومانی جهرمی‌ها به مناطق سیل‌زده خوزستان

فارس: ناصر کاتبی​، مسوول ستاد برگزاری نمازجمعه جهرم گفت: محموله کمک‌های مردمی شهرستان جهرم به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون تومان به به مناطق سیل‌زدگان استان خوزستان ارسال شد.

******************************************************************************

آغاز کشت چغندر قند در سطح۲۷۰ هکتار از مزارع شهرستان قزوین

قزوین: عباس آقاعلیخانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات کشت چغندر قند در سطح ۲۷۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شده است .

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل به شبکه راه‌های استان قزوین

قزوین: جواد حق‌لطفی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در جریان بارندگی‌های فروردین سال جاری ۵۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه راه‌های استان وارد شد.

ظرفیت صادرات قزوین ۵ برابر شده است

قزوین: ​سیدحمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و امکاناتی که در استان قزوین وجود دارد، ظرفیت صادرات این استان حدود پنج برابر صادرات فعلی است.

********************************************************************************

بیشترین قصور پزشکی قم در رشته دندانپزشکی بوده است

قم: منیژه حسن زاده، رییس اداره کمیسیون‌های پزشکی اداره کل پزشکی قانونی قم گفت: بررسی آمارها در سال ۹۷ و مقایسه با سال قبل از آن حاکی از روند کاهشی در تعداد قصور احراز شده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی است.

قم فاتح پاراتکواندو ایران شد

قم: تیم منتخب هیأت تکواندو استان قم با کسب بیشترین مدال و بالاترین امتیاز موفق به کسب رتبه نخست و مقام قهرمانی پیکارهای پاراتکواندو مردان ایران شد.

افزایش درآمدهای ارزی بخش کشاورزی از پسته​

قم: محمد شیخ حسن، ​دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در چند سال اخیر با کاشت بیش از ۱۲ هزار هکتار باغات پسته در استان، درآمدهای ارزی خوبی در بخش کشاورزی نصیب قم شده است.

*******************************************************************************

صادرات یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلاری استان مرکزی در سال گذشته

مرکزی: محمدرضا حاجی‌پور، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: میزان صادرات استان مرکزی در سال گذشته‌ یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار و طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

سد «هندودر» شازند سرریز شد

مرکزی: عزت‌الله عامره‌ای، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی از سرریز شدن سد هندودر شازند خبر داد.

پیش‌بینی خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

مرکزی: جواد حسنی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از پیش‌بینی خرید ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خبر داد.

کد خبر 375198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.