ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی، شاه‌کلید رفع مشکل بیکاری

لنجان - سرپرست مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر گفت: یکی از مهمترین راهکارهای رفع معضل بیکاری، ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، پدرام پورشبانان در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مرکز فنی و حرفه‌ای زرین‌شهر با بیان اینکه افزایش کیفیت آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای جامعه از دغدغه‌های مسئولان است اظهار کرد: دستیابی به این هدف در شهرستان از برنامه‌های مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر است با این امید که بتوانیم گام‌های موثری در راستای پیوند با صنعت و هنر برداریم، زیرا دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید به گونه‌ای آموزش ببینند که بتوانند نیازهای جامعه را رفع کنند.

وی ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف شهرستان در جهت آموزش نیروهای متخصص و کارآمد را از دیگر اهداف مرکز آموزش علمی کاربردی زرین شهر دانست و افزود: بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مرکز فنی و حرفه‌ای زرین‌شهر با هدف افزایش تعاملات با دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در همین راستا انجام گرفته است.

سرپرست مرکز آموزش علمی‌کاربردی زرین‌شهر تصریح کرد: نیازسنجی آموزشی و بررسی پتانسیل رشته های کاربردی و مهارتی در سطح شهرستان لنجان در حوزه هنر و خدمات اجتماعی یکی دیگر از اهداف بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مرکز فنی و حرفه ای زرین شهر بود.

پورشبانان با بیان اینکه هدف دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، آموزش در محیط واقعی کار است اظهار کرد: مهارت‌آموزی از مهمترین ویژگی‌های دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی است که با هدف تربیت دانشجویان آماده ورود به بازار کار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیوند بین دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مرکز زرین‌شهر با صنایع، دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی، فنی و حرفه‌ای و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان و تامین زیرساخت‌های لازم، زمینه توسعه و تولید سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین کاهش آمار بیکاری فراهم شود.

کد خبر 375194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.