کمیته راهبری پیاده‌راه سازی چهارباغ تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: کمیته راهبری ویژه پروژه پیاده‌راه سازی چهارباغ تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون اله‌یاری در نشستی با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی و بازدید مسئولان سازمان میراث فرهنگی از این پروژه اظهار کرد: بحث‌های طراحی و فنی پروژه چهارباغ بیش از پنج سال است که بین سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و میراث فرهنگی جابه‌جا شده است.

وی با بیان اینکه بعد از این تبادل‌ها، تبدیل سواره‌روهای دو جانبه چهارباغ به پیاده‌رو در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد، افزود: در خصوص بخش میانی چهارباغ نیز پس از بازدید مسئولان شورای فنی سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شد طرح ارایه شده از سوی شهرداری اصفهان در شورای فنی استان بررسی و پس از آن به شورای فنی سازمان میراث فرهنگی ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: با توجه به اهمیت این طرح وسواس زیادی در بررسی و اجرای آن در اصفهان و سازمان میراث فرهنگی به کار برده شد.

انجام ۹ گمانه‌زنی در محور میانی چهارباغ عباسی

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح میانی چهارباغ مطالعات باستان‌شناسی در قالب ۹ گمانه زنی در محور ارگ جهان نما تا خیابان آمادگاه انجام شد، ادامه داد: گزارش این مطالعات به رییس پژوهشکده سازمان میراث فرهنگی  نیز ارایه شد.

اله‌یاری با بیان اینکه همه باستان‌شناسی‌های صورت گرفته با استفاده از هزینه‌های شهرداری و طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ انجام شده است، تصریح کرد: کلیات طرح محور میانی چهارباغ مصوب و به میراث فرهنگی اصفهان ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت طرح پیاده‌راه سازی چهارباغ راه‌اندازی کمیته راهبری را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: این کمیته متشکل از نمایندگانی از شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی استان و سازمان میراث فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه طرح مصوب میراث فرهنگی وحی منزل نیست، افزود: در جلساتی که با شهرداری نیز داشته‌ایم در خصوص امکان تغییر در طرح مصوب صحبت کرده‌ایم، ممکن است در آنچه در گذشته اجرا شده است نیز نیاز به اصلاحاتی داشته باشد که حتما این کار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیته راهبری وظیفه نظارت بر اجرای طرح پیاده‌راه سازی چهارباغ را خواهد داشت، اضافه کرد: همچنین این کمیته وظیفه دارد در صورت نیاز به تغییر در مصوبه پیاده راه سازی چهارباغ این نیاز به تغییرات را اعلام کند.

اله‌یاری با بیان اینکه ممکن است شهرداری پیشنهادات جدیدی برای این پروژه داشته باشد، افزود: ما این پیشنهادات را برای بررسی پذیرا هستیم.

زمینه انعطاف پذیری در پروژه‌های مشترک بین شهرداری و میراث فرهنگی فراهم است

وی با بیان اینکه زمینه انعطاف پذیری در پروژه‌های مشترک بین شهرداری و میراث فرهنگی فراهم است، افزود: ما این تجربه را در اجرای پروژه مترو در ایستگاه‌های میدان امام حسین (ع) و انقلاب داشتیم و با تشکیل کمیته راهبری ویژه این پروژه‌ها تعاملات خوبی بین شهرداری و میراث فرهنگی وجود داشت که هر گونه پیشنهاد سازنده و درست ارایه شد و پروژه به بهترین نحو و با کمترین خسارت اجرایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تغییر در روند اجرای پروژه‌ها امری عادی است، افزود: بارها در پروژه‌هایمان بازنگری داشته‌ایم و کسی نمی‌تواند به این رفتار در پروژه‌های میراثی خرده بگیرد.

وی با بیان اینکه قصد و نیت شهرداری در اجرای پروژه پیاده راه سازی چهارباغ بهبود شرایط است، افزود: باید توجه داشته باشیم که در پروژه چهارباغ ما بحث احیای چهارباغ نیست، بلکه ساماندهی چهارباغ را در دستور کار داریم، ما ناظر پروژه چهارباغ هستیم و از این پس شورای راهبری در این زمینه فعالیت خوبی را خواهد داشت.

اله‌یاری با تاکید بر اینکه طرح چهارباغ مصوب شده است، افزود: شورای راهبری فرصت اصلاح طرح را ایجاد می‌کند و این کمیته داور مناقشات بر سر چهارباغ خواهد بود.

کد خبر 375168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.