میراث فرهنگی بر پروژه چهارباغ نظارت کامل دارد

مدیرکل حفظ و احیای معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی اصفهان از ابتدا بر اجرای پروژه چهارباغ عباسی نظارت داشته است، شهرداری در پروژه چهارباغ همکاری خوبی را با میراث فرهنگی دارد و امیدواریم در همه پروژه‌های دیگر نیز این رفتار را ببینیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی احمدی بعدازظهر امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از محور تاریخی چهارباغ و پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ اظهار کرد: میراث فرهنگی نیز همانند سایر مسئولان و دوستداران آثار تاریخی دغدغه حفظ آثار میراثی را دارد اما باید مرز کار تخصصی و رفتارهای احساسی در این زمینه رعایت شود.

وی افزود: با توجه به بازدید و بررسی‌های صورت گرفته در جلسه‌امروز با مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان انجام مجدد باستان‌شناسی در محور چهارباغ عباسی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حفظ و احیای معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی گفت: طبق گزارش ارایه شده از سوی مسئولان میراث فرهنگی استان اصفهان در بیش از ۸۰ درصد محور بین ارگ جهان نما تا خیابان آمادگاه تکلیف باستان شناسی مشخص شده است، و تنها در ۲۰ درصد از این محور بخش‌های تاریک اطلاعاتی وجود دارد که برای روشن شدن این امر نیز باستان‌شناسانی از پژوهشکده میراث فرهنگی کشور برای انجام باستان‌شناسی به اصفهان اعزام خواهد شد.

وی با بیان  اینکه هزینه‌های باستان‌شناسی در چهارباغ از سوی شهرداری تامین خواهد شد، ادامه داد: بتن کاری که در چهارباغ ایجاد شده است با استفاده از شن، پلاستیک و بتن غیر مسلح بوده است، همچنین به شهرداری اجازه بتن کاری برای جوی‌های زیر آب داده شده است و حتی شهرداری در این بخش اجازه استفاده از مش مسلح را دارد.

احمدی افزود: شهرداری در بخش‌هایی که برای استفاده از بتن منع ‌شده عملیاتی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تصمیمات احساساتی نیستیم، ادامه داد: ما با شهرداری و هر ارگان دیگری تعامل می‌کنیم، اما از سیاست‌ها و وظایف خود طبق قانون کوتاه نخواهیم آمد.

مدیرکل حفظ و احیای معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: میراث فرهنگی اصفهان از ابتدا بر اجرای پروژه چهارباغ عباسی نظارت داشته است، شهرداری در پروژه چهارباغ همکاری خوبی را با میراث فرهنگی دارد و امیدواریم در همه پروژه‌های دیگر نیز این رفتار را ببینیم.

وی اضافه کرد: ما برای پیشبیرد در کار شهرداری پروژه را فاز به فاز تحویل شهرداری می‌دهیم.

انجام باستان‌شناسی در چهارباغ ضروری است

همچنین روح‌الله شیرازی، رییس پژوهشکده میراث فرهنگی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه برای فاز جنوبی خیابان چهارباغ برنامه‌ای نداریم، ادامه داد: نیاز ضروری است که باستان‌شناسی را در چهارباغ انجام دهیم چرا که این خیابانی ۴۰۰ ساله است و به طور حتم آثاری را در آن کشف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرایط پیش آمده در چهارباغ امکان باستان شناسی را فراهم کرده است، افزود: پس از تامین مالی انجام عملیات باستان‌شناسی از سوی شهرداری عملیات باستان‌شناسی در محور تاریخی چهارباغ عباسی انجام خواهد شد.

کد خبر 375165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.