۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
سوادآموزی ۵۰۰ نفر در شهرضا

شهرضا – رییس نهضت سوادآموزی شهرضا از آموزش ۴۹۰ زن و ۱۰ مرد سوادآموز در این شهرستان خبر داد.

آزاده طحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با اشاره به فعالیت چهار مربی مرد و ۴۰ مربی زن در نهضت سوادآموزی این شهرستان خاطرنشان کرد: این مربیان وظیفه آموزش ۱۰ سوادآموز مرد و ۴۹۰ سوادآموز زن را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: سوادآموزان ایرانی یا تبعه کشور افغانستان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ادوار سه‌گانه سوادآموزی، تحکیم و انتقال را در نهضت سوادآموزی شهرضا می‌گذرانند.

رییس نهضت سوادآموزی شهرضا با بیان اینکه سوادآموزان پس از دوره انتقال می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند یادآور شد: مدارس پسرانه «شهید باهنر» و دخترانه «خدادادی» محل تحصیل این گروه از دانش‌آموزان است.

طحانی درخصوص طرح‌های حمایتی از سوادآموزان اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی، پرداخت تسهیلات کم‌بهره و ایجاد زمینه خوداشتغالی برای سوادآموزان از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی  انگیزه تحصیل در سوادآموزان را کاهش داده است خاطرنشان کرد: پرداخت نشدن به هنگام حق‌الزحمه مربیان نهضتی نیز موجب کاهش انگیزه این قشر پرتلاش شده است.

رییس نهضت سوادآموزی شهرضا از تأسیس مرکز خیرساز آموزشی - مهارتی سوادآموزان این شهرستان خبر داد و افزود: این مرکز باهدف مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی هنرآموزان و ارائه خدمات آموزشی بهتر به آنان تاسیس شد.

کد خبر 375156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.