ورود فاضلاب به زمین‌های کشاورزی فریدن فاجعه زیست‌محیطی است

رییس شورای شهر فریدن گفت: خروجی فاضلاب شهر داران پس از تصفیه اولیه وارد زمین‌های کشاورزی شهر می‌شود، که این امر یک فاجعه زیست محیطی است و زمین‌های کشاورزی فریدن دهها سال شاهد این امر بوده‌اند.

محمدرضا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان فریدن فاقد کمربند جنوبی است و کامیون‌های حامل سیمان و موادغذایی از استان چهارمحال بختیاری به سمت جنوب کشور از مسیر شهر داران می‌گذرد، تمام زیرساخت‌های شهر توسط این خودروهای سنگین از بین رفته است.

وی با بیان اینکه بارها درخواست احداث کمربند جنوبی شهر داران را داشته‌ایم، افزود: متاسفانه هیچ همکاری و حمایتی در خصوص احداث این کمربندی نداشته‌اند که امیدوارم مسئولین استان توجه بیشتری برای احداث و شروع این کمربند داشته باشند.

فریدن نیازمند افزایش سهمیه قیر رایگان است

رییس شورای شهر فریدن با انتقاد به عدم توجه کافی به وضعیت این شهرستان، تصریح کرد: شهرستانی که ۷۲ سال سابقه شهری دارد متاسفانه ۵۰ درصد معابر شهری آن خاکی است و تردد این خودروها تمام زیرساخت‌های شهر را نابود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه فریدن نیازمند افزایش سهمیه قیر یارانه‌ای است، اظهار کرد: شهر داران کمربند شمالی دارد اما هنوز هیچ‌ ورودی یا خروجی برای این شهر طراحی نشده و بارها طرح‌های تدوین شده در این خصوص در کمیسیون‌های مربوطه رد و تایید نشده است.

شیخی با بیان اینکه ورودی شهر فریدن از سمت غرب هم مشکلاتی دارد، افزود: شهرداری فریدن با بضاعت اندک خود توانسته زیرسازی تنها ۲ کیلومتر از ورودی غربی را اجرایی کند که این امر لزوم اختصاص قیر رایگان به این شهرستان را بیشتر می‌کند.

ورود فاضلاب به زمین‌های کشاورزی فاجعه زیست‌محیطی است

وی در انتقاد به وضعیت فاضلاب شهر داران گفت: خروجی فاضلاب شهر داران پس از تصفیه اولیه وارد زمین‌های کشاورزی شهر می‌شود، که این امر یک فاجعه زیست محیطی است و زمین‌های کشاورزی فریدن دهها سال شاهد این امر بوده‌اند.

رییس شورای شهر فریدن با تاکید بر اینکه استاندار اسبق دستور واگذاری رایگان این پساب را برای شهرداری فریدن داشت، افزود: در حالی که شهرداری داران بارها خواستار واگذاری این پساب به شهرداری بوده تا برای فضای سبز شهر از آن استفاده کند اما آب منطقه‌ای استان یک قرارداد برای شهرداری فریدن فرستاده که شرایط بسیار سختی دارد و امیدواریم حداقل چند بند از آن را حذف کنند تا در واگذاری این پساب به شهرداری تسهیل شود.

کد خبر 375141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.