۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
بودجه جشنواره های سینمایی در سال ۹۸

دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر در دوره سی و هشتم خود به طور مستقل از هم برگزار می شوند و برای هر یک بودجه حمایتی ۵ میلیاردی از سوی دولت درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر در دوره سی و هشتم خود به طور مستقل از هم برگزار می شوند و برای هر یک بودجه حمایتی ۵ میلیاردی از سوی دولت درنظر گرفته شده است.

با اعلام جدول برنامه و بودجه سال ۹۸ سازمان سینمایی بخش مستقلی برای بودجه دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر در دوره سی و هشتم دیده شده است که این نشان می دهد قرار است در دوره بعدی نیز این دو جشنواره به صورت مستقل برگزار شوند.

در جدول بودجه برای هر یک از این جشنواره ها ۵ میلیارد تومان بودجه حمایتی دولتی درنظر گرفته شده است که این رقم از سوی بنیاد سینمایی فارابی در اختیار متولیان برگزاری آنها قرار می گیرد.

همچنین برای جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نیز ۳ میلیارد بودجه حمایتی نوشته شده و در بخش سهم استانی نیز ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از سوی استان اصفهان پرداخت می شود.

نکته قابل توجه دیگری که در جدول مربوط به اعتبارات بنیاد سینمایی فارابی در زمینه جشنواره ها به چشم می خورد وظیفه این نهاد برای حمایت از جشنواره فیلم وارش(مازندران) است.

برای این جشنواره در سال ۹۸ مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان بودجه حمایتی دولت در نظر گرفته شده که البته این رقم به عنوان سهم استان منظور شده است.

کد خبر 375139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.