۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
فواید روزه‌داری برای سلامت بدن

چنانچه به طور صحیح روزه‌داری شود می‌تواند سلامت جسم و روان افراد را حتی در طول ۱۱ ماه دیگر سال تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر روزه‌داری در بسیاری ادیان و مذاهب همچون مسیحیت، اسلام و یهودیت تاکید شده است. روزه استراحتی برای دستگاه‌های داخلی بدن است، زیرا اعضای بدن در صورت خستگی و کار مداوم نمی‌توانند به درستی از پس مسئولیت‌های خود برآیند. در این گزارش شما را با فواید روزه داری آشنا می‌کنیم.

تأثیر روزه بر بدن افراد

روزه‌داری کاملاً با گرسنگی کشیدن متفاوت است و چنانچه به درستی انجام شود می‌تواند ضامن سلامت جسم و روان در طول ۱۱ ماه بعدی سال باشد. به گفته کارشناسان، روزه یک درمان طبیعی برای زدودن تمام سموم و ضایعات بدن محسوب می‌شود که علاوه بر استراحت معده باعث پاکسازی دستگاه گوارش، تصفیه خون، سم زدایی کبد و عملکرد صحیح کلیه‌ها می‌شود.

تندخویی روزه داران به علت رعایت نکردن اصول خوردن سحری

بررسی‌ محققان نشان داده‌ که تندخویی و عصبانیت برخی افراد به دلیل رعایت نکردن اصول اساسی خوردن سحری رخ می‌دهد، زیرا پرخوری در هنگام صرف سحری باعث می‌شود که بدن در طول روز برای جذب آب بیشتر فعال شود و این امر بر اعصاب تأثیر مستقیم می گذارد. 

روزه‌داری صحیح چیست؟

روزه‌داری صحیح به معنای دریافت خوراکی‌های مفید حاوی ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، فیبر و مواد معدنی در طول وعده‌های غذایی سحری و افطار است که همگی برای سلامت بدن و عملکرد مناسب اعضای آن مفید هستند. جالب است بدانید علم پزشکی راز سلامتی بدن و طول افراد را در میزان غذای دریافتی می‌داند و معتقد است که مصرف غذای کمتر باعث سلامت و طول عمر بالاتر می‌شود.

چرا روزه داری باعث سلامت بدن می‌شود؟

روزه داری باعث دریافت مواد غذایی به میزان متناسب و مفیدتر می‌شود؛ بنابراین نقش چشمگیری در حفظ سلامت بدن دارد. در واقع بدن افراد در طول ۱۱ ماه با انباشت انواع مواد زائد مواجه شده است. به این ترتیب در هنگام روزه داری، چربی‌های دریافتی مازاد که به عنوان گلیکوژن ذخیره شده است مصرف و از تجمع بیش از حد چربی در بدن پیشگیری می‌شود؛ روزه گرفتن در کاهش کلسترول بد خون مؤثر است و انرژی لازم برای عضلات بدن فراهم می‌شود. همچنین در طول سال، معده هرگز خالی نبوده و کبد برای هضم غذا به طور مداوم مجبور شده تا از صفرا استفاده کند. درنتیجه دریافت حجم کمتر غذا می‌تواند به این دو عضو حیاتی بدن کمک کند. همچنین دستگاه گوارش بدن می‌تواند در زمان روزه داری برای مدت یک ماه استراحت کند و با تجدید قوا به انجام وظایف خود بپردازد.

کد خبر 375135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.