۳  هزار و ۷۴۵ موتورسوار سال گذشته کشته شدند

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: سه هزار و ۷۴۵ موتورسوار سال گذشته در حوادث رانندگی کشته شدند.

به گزارش ایمنا، احمد شجاعی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از حوادث رانندگی در کشور فوت کردند که ۲۱،۸ درصد از این جانباختگان، موتورسوار بودند.

وی ادامه داد: در سال گذشته استان تهران با ۳۸۶ فوتی موتورسوار در حوادث رانندگی، دارای بیشترین فوت موتورسوران بود و سپس استان های فارس با ۳۲۷ و اصفهان با ۲۸۹ فوتی دارای بیشترین جانباختگان موتورسوار بودند.

رییس سازمان پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: استان های گلستان (۴۲.۶ درصد)، هرمزگان (۳۶.۲ درصد) و بوشهر (۳۰.۲ درصد) هم به ترتیب دارای بیشترین نسبت جانباختگان موتورسوار به کل تصادفات استان بوده اند.

شجاعی اعلام کرد: در سال گذشته ۳۸،۴ درصد از جانباختگان موتورسوار مربوط به موتورسواران درون شهری بود و این درحالی است که ۴۴،۵ درصد از موتورسواران فوت شده در حوادث رانندگی شامل موتورسواران برون شهری بودند.

وی اضافه کرد: ۱۰،۸ درصد موتورسواران در جاده های روستایی ۱،۲ درصد در راه های اختصاصی و ۵،۲ درصد هم در سایر راه ها فوت کرده اند.

رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: ۷۹ درصد موتورسواران فوت شده راکب موتورسیکلت و ۱۹،۶ درصد هم سرنشین موتورسیکلت بودند و وضعیت ۱،۴ درصد از فوتی های موتورسوار هم نامعلوم بود.

وی ادامه داد: ۹۶،۳ درصد افراد فوتی مرد و ۳،۷ درصد زن بودند. از نظر، سنی هم ۱۳،۵ درصد زیر ۱۸ سال و ۲۵،۸ درصد بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال بودند و ۲۸،۸ درصد بین سنین ۲۵ تا ۳۹ سال و ۱۰،۷ درصد در سن ۴۰ تا ۴۹ سال ۲۱.۱ درصد هم ۵۰ سال به بالا بودند.

شجاعی گفت: ۸۰ درصد موتورسواران بر اثر برخورد با یک وسیله نقلیه فوت کردند، همچنین ۱۰ درصد از موتورسوارها بر اثر واژگونی و ۷،۳ درصد هم بر اثر برخورد با جسم ثابت و ۲،۷ درصد هم به نحوی دیگر فوت کردند.

وی افزود: ۴۱ درصد از موتورسواران فوت شده دارای شغل آزاد بودند و ۲۰،۱ درصد کارگر، ۱۰،۸ درصد دانش آموز ۷،۷ درصد کشاورز ۴،۴ درصد بیکار و ۱۶ درصد هم سایر مشاغل را داشتند.

کد خبر 375116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.