نمره قبولی سپاهان نوین و حسین چرخابی در لیگ دسته سه

رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که سپاهان نوین اصفهان در اولین فصل حضور خودش در این مسابقات توانست جایگاهش در جدول را تثبیت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای علاقه‌مندان پیگیر فوتبال ایران نام "سپاهان نوین" یادآور اتفاقات عجیب و غریبی است که پیش از آغاز فصل هشتم لیگ برتر رقم خورد و جوانان شایسته فوتبال اصفهان نتوانستند شانس خودشان را برای حضور در لیگ برتر آزمایش کنند.

سپاهان نوین با هدایت حسین چرخابی پله به پله از لیگ‌های پایین‌تر به لیگ دسته اول رسید و توانست در بازی‌های پلی‌آف از سد تیم پر مهره استیل‌آذین بگذرد و جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کند؛ کج اندیشی مدیران ورزشی آن زمان و حمایت لازم نکردن از سپاهان نوین کافی بود تا امتیاز این تیم به فولاد خوزستان هبه شود و همین مسئله در نهایت انگیزه را از سپاهان نوین گرفت تا این تیم با انتقال به نطنز کم‌کم از جداول لیگ‌های فوتبال ایران حذف شود.

اما در پیش از آغاز رقابت‌های این فصل خبر احیای مجدد سپاهان نوین آن هم به دست حسین چرخابی که یکی از تاثیرگذارترین مردان فوتبال اصفهان و ایران بوده موجی از شادی را در بین علاقه‌مندان فوتبال ایجاد کرد تا این تیم سایه بتواند بعد از سال‌ها غیبت دوباره وارد جریان فوتبال ایران شود. داستان حضور سپاهان نوین در لیگ دسته سوم و نحوه گرفتن امتیاز هم موضوعی بود که تا زمان آغاز رقابت‌های لیگ دسته سوم عملکرد این تیم را تحت تاثیر قرار داد.

در نهایت اصفهانی‌ها توانستند با تیمی که بازیکنانش را حسین چرخابی انتخاب کرده بود وارد مسابقات لیگ دسته سوم شوند؛ در همان زمان هم هیچ‌کس انتظار شاهکار یکساله و صعود دوباره سپاهان نوین به رقابت‌های لیگ دسته دوم را نداشت، این تیم به تازگی تشکیل شده بود و هدف این بود که سپاهان نوین بتواند در اولین حضور، جایگاهش در بین تیم‌های لیگ دسته سه را تثبیت کند و از سال‌های بعد به فکر صعود باشد که همین اتفاق هم افتاد و در شرایطی که رفع نکردن مشکلات داوری لیگ دسته سوم ضربه‌ای سنگین به سپاهان نوین و حسین چرخابی زد، در نهایت نماینده فوتبال اصفهان خودش را در بین بالا نشینان جدول حفظ کرد تا در صورت امکان و با حمایت باشگاه از سال آینده استارت صعود به سطوح بالاتر لیگ فوتبال ایران را بزند.

سهم اصفهانی‌ها از صعود گل گهر

البته اصفهانی‌ها در جریان کورس صعود آن‌چنان هم دست خالی نماندند و همین امروز گل گهر سیرجان تیم شگفتی‌ساز و قهرمان لیگ دسته اول فوتبال ایران که مجوز حضور در لیگ نوزدهم را دریافت کرده از حضور اصفهانی‌هایی بهره می‌برد که دور از وطن مشغول خدمت به فوتبال ایران هستند و نقشی بسیار تاثیرگذار در این صعود داشته‌اند. امیر عطابخش به عنوان عضو موظف هیئت مدیره باشگاه گل گهر در کنار رسول زمانی دروازه‌بان سابق ذوب‌آهن و مربی دروازه‌بان‌های گل گهر به همراه سجاد اژدر و امیرحسین صفوی‌زاده دو بازیکن این تیم، اصفهانی‌هایی بودند که طعم شیرین صعود به لیگ برتر را چشیدند و فصل آینده با پیراهن گل گهر سیرجان باید در بالاترین سطح فوتبال حرفه‌ای ایران فعالیت کنند.

کد خبر 375108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.