تولید واکسن جدید برای مبارزه با سرطان روده بزرگ

محققان آمریکایی به تازگی نوعی واکسن جدید برای مبارزه با سرطان روده بزرگ تولید کرده‌اند که هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان روده بزرگ ناشی از رشد تومورها در پوشش داخلی روده بزرگ یا راست روده است که به مرور زمان به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌شوند. این بیماری مهلک، سومین عامل مرگ و میرهایی است که به دلیل ابتلا به سرطان در میان مردان و زنان اتفاق می افتد. موضوع قابل توجه اینکه سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه، هیچگونه علائمی خود نشان نمی‌دهد.

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد در تمام انواع این بیماری، مولکولی خاص تحت عنوان "GUCY۲C" وجود دارد که در سلول‌های سالم روده نیز یافت می‌شوند. بنابراین لازم است درمانی پیدا شود که بتواند سیستم ایمنی بدن را به سوی سلول‌های بیمار هدایت  و از سلول‌های سالم دور نگه دارد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه "توماس جفرسون" و دانشگاه "فیلادلفیا"، به تازگی نوعی واکسن جدید برای نابودی سلول‌های سرطان روده بزرگ تولید کرده‌اند. این واکسن که از ترکیب مولکول GUCY۲C با مولکولی دیگر تهیه شده است به ۱۰ بیمار مبتلا به سرطان کولون در مراحل اول و دوم بیماری تزریق شد.

 یافته‌های جدید نشان می‌دهد واکسن جدید باعث فعال‌سازی سلول‌های T کشنده می‌شود که با حمله مستقیم به سلول‌های سرطانی، آن‌ها را از بین می‌برند. نتایج این آزمایشات که به منظور ایمن بودن واکسن جدید و اطمینان از نحوه عملکرد آن در فعال‌سازی سلول‌های ایمنی صورت گرفته است، رضایت بخش بود و هیچ عوارض جانبی جدی در مورد تزریق آن  نیز گزارش نشد.

نتایج این مطالعات درمجله Journal for ImmunoTherapy of Cancer منتشر شده است

کد خبر 375105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.