۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کاشان در خطر سیل

کاشان - رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کاشان گفت: آمایش سرزمینی نشان می‌دهد که سیل نخستین درجه خطرپذیری شهرستان کاشان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حسینعلی وکیل در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان،  با تاکید بر اینکه آمایش سرزمینی نشان می‌دهد که سیل نخستین درجه خطرپذیری شهرستان کاشان است، اظهار کرد: مطالعات پخش سیلاب در چهار حوزه پخش سیلاب رودخانه «چمرود» به همراه رودخانه فرعی «سرخرود» و «حیدر»، حوزه پخش سیلاب رودخانه حیدر به همراه رودخانه فرعی «خنب»، حوزه پخش سیلاب رودخانه «قمصر» و حوزه پخش سیلاب رودخانه «قهرود» انجام می‌شود.

وی تاکید کرد : تهیه طرح پخش سیلاب هر کدام از حوزه‌ها شامل بند انحرافی رودخانه، کانال هدایت سیل از رودخانه به پشت خاکریزها، خاکریزها با آب بند سرریز و کانال هدایت سیل مازاد به مسیر اصلی است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کاشان افزود: مطالعه و پیشنهاد محل برداشت مخلوط برای زیرسازی راه‌ها در کنار هرکدام از چهار رودخانه طرح مطالعاتی به منظور ایجاد حوضچه ذخیره آب نیز در دستور کار قرار گرفت، همچنین مطالعه تطبیقی عرض فعلی رودخانه‌ها و پل‌های داخل محدوده شهری با عرض استاندارد و پیشنهاد اصلاح آن نیز انجام می‌شود.

افزایش اعتبارات آبخوان‌داری کاشان

وی تشکیل مجمع خیرین آبخیزداری کاشان، اجرای سد خنچه، پاکسازی رسوب بند لتحر، معرفی حدود ۹۶ درصد از بستر و حریم رودخانه‌هایی که شناسایی شده را از دیگر طرح‌های پیشنهادی برای کاهش خطرپذیری این شهر برشمرد و افزود: ساخت سرریز برای سد لتحر و صدور رای به نفع اداره منابع طبیعی در پرونده یکی از معارضین برای ۱۳۸ هکتار اراضی پخش سیلاب، اختصاص اعتبار ۹ میلیارد تومانی در سال گذشته برای طرح‌های آبخیزداری کاشان و اعتبار ۵.۵  میلیارد تومانی در سال ۹۸ و افزایش ظرفیت آبخوان چم‌رود از ۱.۵ به ۲.۵ میلیون متر مکعب در سال جاری در دستور کار این شورا قرار دارد.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کاشان گفت: مسدود بودن مسیل‌های بعضی مناطق با نخاله و خاک و کمعرض بودن پل‌ها، مطالعه از عوامل افزایش خطرپذیری کاشان است، البته طبق طرح آمایش سرزمینی عبور بسیاری از خطوط تاسیسات زیربنایی مانند گاز، آب و برق از بستر رودخانه از دیگر مواردی است که این مسئله را تشدید می‌کند.

کد خبر 375096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.