اجرای طرح‌های زیباسازی در محله حصه/ گلوگاه‌های منطقه بازگشایی می‌شود

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: از بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی منطقه ۱۰ اصفهان در سالجاری ۳۶ درصد صرف آزادسازی اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمید شهبازی با حضور در اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان (۱۳۷) و پاسخ به تماس‌های شهروندان منطقه ۱۰، با اشاره به اینکه بخش عمده مطالبات مردم این منطقه ساماندهی خیابان‌های پرتردد و تراکم بالای ترافیکی است که مردم از مشاغل مزاحم و نیمه مزاحم شهری گلایه دارند، اظهار کرد: بهبود وضعیت آسفالت کوچه‌ها و معابر، بخش دیگری از خواسته‌های شهروندان منطقه ۱۰ در تماس با سامانه ۱۳۷ بود که انجام این کار در برنامه امسال شهرداری لحاظ شده است و بخشی از آن امسال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان معضلاتی دارند که به سادگی قابل حل است؛ ممکن است از چشمان ما دور بماند که تماس‌های شهروندان در این زمینه با شهرداری اثرگذار است تا این مشکلات، رفع و رضایتمندی مردم حاصل شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بودجه امسال  شهرداری منطقه ۱۰ حدود ۱۱۰ میلیارد تومان است که حدود ۳۶ درصد از کل بودجه برای آزادسازی در سطح منطقه هزینه خواهد شد.  

شهبازی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم که می‌تواند به روان‌سازی ترافیک و افزایش ضریب امنیت منطقه کمک کند، اجرای رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان در محدوده اتوبان شهید اردستانی است، افزود: آزادسازی ورودی اطشاران (مجموعه مسکونی میلاد)  از طرح‌هایی است که در اولویت برنامه‌های منطقه بوده و بسیار هم مورد درخواست و تأکید مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح‌های آزادسازی در سطح منطقه، خیابان هفت تیر بعد از ۳۰ سال آزادسازی شد و لاین دوم آن احداث می‌شود؛ باقی‌مانده آزادسازی خیابان هفت تیر، ظرف یکی دو روز آینده انجام می‌شود و اکنون در حال جابه‌جایی تاسیسات هستیم. با توجه به اینکه این طرح حدود ۹۷ درصد پیشرفت داشته است، ظرف دو هفته آتی احداث آن به پایان می‌رسد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه گلوگاه‌های سطح منطقه در راستای طرح‌های آزادسازی، بازگشایی می‌شود، تصریح کرد: آزادسازی خیابان عسکریه دوم و خیابان شهید رضائیان که به موازات خیابان شیخ طوسی است و به روان‌سازی ترافیک در خیابان شیخ طوسی کمک می‌کند، از دیگر طرح‌های آزادسازی سال جاری منطقه ۱۰ است.

شهبازی با بیان اینکه منطقه ۱۰ بیشترین خیابان‌های اصلی در سطح شهر را دارد و تراکم جمعیت در آن بالا است، افزود: شهروندان مناطق دیگر برای دریافت خدمات از نهادهای خدماتی که در این منطقه واقع شده‌اند، به این منطقه تردد دارند که این مسئله بر ترافیک منطقه تأثیرگذار است و به دلیل این ترددهای زیاد، باید مسیر رفت و آمد شهروندان را ایمن‌تر و راحت‌تر کنیم.

وی افزود: امیدواریم مردم از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند تا هزینه‌های کمتری در شهرداری صرف آزادسازی و تعریض معابر و گلوگاه‌ها شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در مورد طرح‌های محرومیت‌زدایی در منطقه ۱۰ نیز، اظهار کرد: سال گذشته حدود سه میلیارد تومان در محله حصه جنوبی آسفالت انجام شد که اگر قرار بود این طرح امسال اجرایی شود، نزدیک ۱۵ میلیارد تومان هزینه دربرداشت.

برنامه‌ریزی برای احداث فضای سبز در محله حصه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: احداث فرهنگسرای معظم در محله کمتر برخوردار حصه که تاکنون بیش از سه میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده از دیگر طرح‌های شهرداری منطقه ۱۰ برای این محله است.

وی گفت: احداث رینگ چهارم تاثیر مستقیم روی توسعه محله حصه دارد،  از سوی دیگر طرح‌های زیباسازی هم از ابتدای سال برای محله حصه آغاز شده و در حال انجام است و به دنبال تملک زمین در این منطقه برای احداث فضای سبز هستیم.  

شهبازی با اشاره به آماده‌سازی خانه کودک استاد همایی در محله معراج، افزود: در مرحله انتخاب بهره‌بردار و پیمانکار این طرح هستیم تا برای استفاده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در خیابان اطشاران نیز به دلیل تراکم جمعیت، مجموعه ورزشی شهید رفیعی و ایستگاه آتش‌نشانی احداث شده است.

کد خبر 375095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.