اصفهان، کلانشهر موفق در حوزه شهرسازی کشور

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای موفق و مؤثر در حوزه شهرسازی کشور مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد حسینی‌نیا در نشست صمیمانه با مدیر و معاونان منطقه هشت شهرداری اصفهان ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های انجام شده در حوزه شهرسازی منطقه هشت طی سال گذشته، اظهار کرد: در رویکرد جدید محرک شهری، انواع تغییرات محله مبنا بوده و بر پایه مشارکت‌های اجتماعی محلی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه جامع شهر اصفهان، گفت: برنامه جامع شهر اصفهان صرفاً یک برنامه کالبدی نیست و نگاهی فضایی دارد که دستاورد کلیدی آن تحقق بیش از پیش اراده شهروندان و مردم‌سالاری در مدیریت شهری است.

حسینی‌نیا با اشاره به مسائل مثبتی که در برنامه جامع با رویکرد جدید وجود دارد، افزود: مشکلاتی نیز در فرایند تهیه این برنامه است که نیاز به سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و اقدام ضروری دارد که باید در اسرع وقت انجام بگیرد تا خللی به تهیه برنامه جامع شهر اصفهان وارد نشود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به سی و چهارمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی کلانشهرهای کشور، تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی این معاونت، شهرداری اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای موفق و موثر در حوزه شهرسازی در کل کشور مطرح شده است.

دست عوامل واسطه بین شهرداری و مردم کوتاه شد

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان نیز در این دیدار به معضلات موجود منطقه در حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای مراجعه شهروندان به این منطقه، در راستای سهولت انجام امور مراجعان و افزایش سرعت واحدهای زیرمجموعه حوزه شهرسازی دست عوامل واسطه بین شهرداری و مردم کوتاه شد.

سیدرسول هاشمیان خاطرنشان کرد: وجود زمین‌های کشاورزی در محدوده منطقه، نقش مضر بافت فرسوده در نوسازی محلات ۱۷ گانه منطقه و لزوم تفکیک پلاک‌های وسیع موجود در منطقه از معضلات مرتبط با شهرسازی در منطقه هشت است.

به گزارش ایمنا، قبل از برگزاری این دیدار، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان همراه با مدیر و معاونان منطقه هشت شهرداری از محلات و نقاط حساس و قابل توسعه در منطقه هشت بازدید کرد.

کد خبر 375094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.