پرداخت ماهانه ۵ میلیارد تومان هزینه برای بهره‌برداری از مترو

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: با احتساب هزینه‌های جاری، نگهداری و تعمیرات مترو، شهرداری اصفهان ماهانه پنج میلیارد تومان برای بهره‌برداری از مترو هزینه می‌کند.

علیرضا فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: هزینه واقعی بهای بلیت مترو و خدمات سفر درون‌شهری شهروندان با مترو پنج هزار تومان است، در حالی که شهروندان تنها یک هزار تومان می‌پردازند و شهرداری برای هر سفر چهار هزار تومان سوبسید پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام ایستگاه‌های خط یک مترو مجهز به آسانسور و پله برقی است، افزود: آسانسور ایستگاه متروی صفه در حال تکمیل است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با اشاره به اینکه مترو در روزهای تعطیل مسافر زیادی ندارد و به همین دلیل فعالیت آن در روزهای تعطیل به صرفه نیست. تصریح کرد: روزهای جمعه تردد خودروها هم در سطح شهر بسیار کم است، زیرا بیشتر مردم تمایل دارند از شهر خارج شده و به دل طبیعت بروند، از این رو تحلیل ما این است فعالیت مترو در روزهای جمعه‌ هزینه هنگفتی به شهرداری تحمیل می‌کند.

فاتحی با بیان اینکه در سال‌جاری قیمت بلیت مترو از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی (ره) تا ایستگاه دفاع مقدس در پایانه صفه یک هزار تومان است، گفت: بیش از ۲۰ کیلومتر سفر با متروی اصفهان با هزینه یک هزار تومان عاملی برای تشویق مردم برای سفر با این وسیله است.

وی در خصوص تابلوهای راهنما در ایستگاه‌های مترو، اظهارکرد: برای تکمیل تابلوهای راهنما، در نیمه نخست امسال تابلوهای مورد نیاز توسط پیمانکار نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان استفاده از قطارشهری را عامل مهمی در کاهش آلودگی هوا دانست و اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۸۰ هزار نفر از این وسیه نقلیه پاک و ارزان برای انجام سفرهای درون شهری خود استفاده می‌کنند.

 وی به شهروندان توصیه کرد هنگام استفاده از مترو به هشدارهای ایمنی و تذکرات کارکنان ایستگاه توجه کنند، پشت خط زرد منتظر قطار ایستاده و مراقب فرزندان خود باشند، روی سکوها، پله‌ها، پله‌برقی‌ها و هنگام سوارشدن به قطار مراقب کودکان خود باشند و جهت تعیین مسیر به علایم و تابلوهای راهنما توجه کنند.

کد خبر 375093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.